نسخه چاپی

كوثری:

بسیج از بطن مردم برخاسته است

عضو كمیسیون امنیت ملی گفت: بسیج یك نهاد مردمی است كه اقشار مختلف در آن حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در دیدار رئیس مجلس با کارکنان و نمایندگان مجلس در هفته بسیج گفت: بسیج یک نهاد مردمی و با انگیزه الهی است که با فرمان حضرت امام (ره)‌ به راه افتاد.

وی افزود: این نهاد از بطن مردم برخاسته و متشکل از اقشار مختلف مردمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره دلیل گرامیداشت هر ساله هفته بسیج تصریح کرد: قرآن مدام می‌گوید که یادآوری کنید، ما هم باید یادآوری کنیم که چرا بسیج تشکیل شده است؟

کوثری افزود: در زمان تشکیل بسیج عده‌ای می‌گفتند امام نمی‌تواند 500 هزار نفر ارتش را اداره کند، حال چطور می‌خواهد بسیج 20 میلیونی را تشکیل دهد، ولی امام نشان داد که می‌تواند همه اقشار را برای شکل‌گیری بسیج گرد هم آورد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: امام (ره) و رهبری همواره به حضور مردم تاکید دارند و علت پیروزی بسیج همین شاخصه است، بسیج در دفاع مقدس تمام نشد و اکنون اگر بحث هسته‌ای اینگونه پیش می‌رود آن حرکت بسیجی ادامه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی در سوریه ادامه حرکت بسیجی است، عده‌ای می‌خواهند آن‌را بهار عربی عنوان کنند ولی این‌گونه نشد. امام (ره) زمانی که در قید حیات بودند می‌گفتند که قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک می‌نشاند، اکنون آن پیش‌بینی به حقیقت پیوسته است.

وی با اشاره به دیدار اعضای این کمیسیون با سید حسن نصرالله تصریح کرد: در دیداری که با سیدحسن نصرالله داشتیم او گفت؛‌ در زمانی که بحران سوریه به حد زیادی رسیده بود به دیدار رهبر معظم انقلاب آمد و با ایشان موضوع به اسلام رسیدن حکومت بشار اسد را مطرح کرد ولی رهبری در این دیدار فرمودند بشار می‌ماند ، شما بروید، اکنون پس از گذشت حدود 3 سال از بحران سوریه بشار اسد همچنان در قدرت است و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درست بود.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...