نسخه چاپی

ظریف:آن‌چه در چند روز گذشته شاهد بودیم جلوه ای از توان مردم ایران بود

وزیر امور خارجه گفت: آنچه كه در چند روز گذشته شاهد بودیم، جلوه‌ای از توان مردم ایران است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در مراسمی به مناسبت هفته بسیج که ظهر امروز (دوشنبه) در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی و شهدای عرصه علم و فناوری خاطرنشان کرد: شهدای هسته‌یی ایران بزرگترین سرمایه تلاش همه ما برای پاسداری از عزت و سربلندی ایران، ایرانی،‌اسلام و مسلمانان هستند.

ظریف گفت: از خانواده‌های معزز این شهدای بزرگوار که بزرگواری کردند و ضمن حمایت از تلاش‌های این خدمتگزار کوچک و هیات مذاکره کننده هسته‌یی شب گذشته قدم رنجه کردند و به فرودگاه آمدند تشکر می‌کنم.

وزیر امور خارجه همچنین با تشکر از علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی برای وی در این مسوولیت در سازمان انرژی اتمی به عنوان سازمانی مهم و موثر در کشور آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به نظام دو قطبی سیاسی جهان پیش از فروپاشی شوروی افزود: به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با دنیای دیگری روبه‌رو شدیم. دنیایی که شرایط متصلب نظام دو قطبی در آن فروپاشید و شرایط جدیدی جایگزین آن شرایط متصلب شد. بنابراین سیالیت این شرایط جدید رقابت‌ها را آسان‌تر و سهمگین‌تر کرد. در دنیای دو قطبی رقابت‌ها در حوزه دو قدرت تعریف می‌شود و سایر کنشگران توان این را نداشتند که در این حوزه تاثیر جهانی داشته باشند. با فروپاشی نظام دو قطبی فضا برای فعالیت کشورهایی که نمی‌توانسته‌اند در آن شرایط عرض‌اندام کنند، فراهم شد اما همزمان نگرانی قدرتمندان را ایجاد کردیم.

ظریف توضیح داد: در شرایط جدید بازیگران جدیدی می‌توانستند قدرتمند شوند بنابراین رقابت آسان‌تر شد اما تبعات سنگینی داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آن مقطع از شرایط دشوار جنگ به تازگی خارج شده بود و امکان قدرتنمایی در این شرایط را داشت به عنوان یک مخاطره جدی مطرح شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین حکومتی است که مبنای اداره اجتماع را براساس مدل غربی لیبرالی و دموکراتیک نگذاشته است و مدلش براساس مدل‌های شرقی سرکوب‌گر و سلطه هم نیست، بلکه نوعی از حاکمیت مردمی، مبتنی بر اصول عمومی و مذهبی را بنیان نهاده است.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...