نسخه چاپی

قدردانی ظریف از نمایندگان

وزیر امور خارجه كشورمان پس از شنیدن نظرات هفت نماینده مجلس، ‌گفت: از نمایندگان محترم به دلیل نكات بسیار بجا، كارشناسانه و تذكرات‌شان تشكر می‌كنم.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف گفت: نکات مدنظر نمایندگان مدنظر ما هم هست. بنده بارها در رسانه‌های غربی اعلام کرده‌ام در حضور شش وزیر امور خارجه نیز به صراحت گفته‌ام نه هیات مذاکره‌کننده، نه مردم و نه رهبری ایران به شما اعتماد ندارند.

وی تاکید کرد: باز هم تکرار می‌کنم؛ در همه مذاکرات گفته‌ام غرب باید اعتماد ما را جلب کند هرچند که برخی گفتارها و رفتارها موجب سوختن اعتماد شده است. ملت ایران یک بار دیگر به جهان غرب فرصت داد تا گذشته خود را جبران کند و بتواند قدری از اعتماد از دست رفته را به دست آورد.

وی هم‌چنین تاکید کرد: این مساله موضع صریح ماست و به غرب اعتماد نداریم. اقدامات غربی‌ها بر بی‌اعتمادی ما افزوده است. بارها گفته‌ایم و رهبری تاکید کرده‌اند مذاکرات ما با آمریکا صرفا در موضوع هسته‌یی است و نه هیچ موضوع دیگری.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران و ۱+۵ با رد هرگونه مذاکره خارج از مذاکرات هسته‌یی، گفت: درباره سایر تحریم‌ها و یا حقوق بشر هیچ صحبتی با غربی‌ها نداشته‌ایم. لاطائلات شرمن و سایرین را قبول نداریم و مذاکره درباره حقوق بشر نداشته‌ایم. فقط در حوزه هسته‌یی مذاکره کردیم و پاسخ آن در موضوع حقوق بشر و سایر مسائل قابل دنبال شدن نیست.

وی با تاکید بر این‌که «زمانی که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل فرو بریزد سایر تحریم‌های آمریکا جز کاغذ پاره‌ای نیست»، تاکید کرد: تحریم‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران موجب عزت ایران اسلامی شد.

وی با اشاره به برخی سوالات نمایندگان در خصوص اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران، گفت: درباره اموال و پول‌های بلوکه شده سوالاتی شده است. بنده نمی‌توان اقدامات گذشته را برگردانم. از امروز صحبت‌ها شروع شده است، شرکت‌هایی که سال‌ها جواب تلفن ایرانیان را نمی‌دادند امروز در نوبت مذاکره با ایران هستند و کشورهایی که حاضر به جواب دادن تلفن وزیر خارجه شما نبودند اکنون در صف گفت‌وگو با ایران ایستاده‌اند.

ظریف با اشاره با اظهارات مغرضانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار هزینه کردند که از ایران چهره دیگری بسازند. این چهره اکنون فرو ریخته است.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: از همه دوستان مجلس تشکر می‌کنم و از این‌که مجلس محترم با چشم باز موضوع را دنبال می‌کند قدردانی می‌کنم.

وی در پایان با یادآوری خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای هسته‌یی، گفت: دستاورد جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی در راس آن‌هاست به مدد شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای هسته‌یی به وجود آمده است. امروز یادشان را گرامی می‌داریم و بر روح آنان صلوات می‌فرستیم.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...