نسخه چاپی

موافقت رسمی سوریه با حضور در ژنو 2

دولت سوریه لحظاتی پیش رسما موافقت خود را برای شركت در كنفرانس ژنو ۲ اعلام كرد.

به گزارش نما؛ وزارت خارجه سوریه رسما موافقت خود را برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 درباره بحران این کشور اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه با هرگونه طرحی که به کنار گذاشتن بشار اسد از مرحله انتقالی منجر شود مخالف است.

پیش از این سوریه اعلام کرده بود که بدون پیش شرط حاضر است در نشست شرکت کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز درباره برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت که این کنفرانس باید بدون پیش شرط برگزار شود.

این در حالی است که گروه های مخالف به دلیل اختلاف نظر هنوز موضع خود را برای حضور در این نشست به طور رسمی اعلام نکرده اند و مشخص نیست از طرف مخالفان چه هیئتی و در چه سطحی در این کنفرانس شرکت می کنند.

روز گذشته «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کنفرانس ژنو 2 شرکت نخواهد کرد و تیم سوری به ریاست ولید معلم وزیر خارجه این کشور در این کنفرانس حضور خواهد یافت.

پیش از این نمایندگان روسیه، آمریکا و اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نشست هایی را برای آماده سازی مقدمات کنفرانس ژنو 2 برگزار کردند و چندی پیش سازمان ملل 22 ژانویه 2014 (2 بهمن 1392) را به عنوان زمان برگزاری این نشست اعلام کرد.

مقامات روسی هم اعلام کرده اند که نمایندگان لبنان، اردن، عراق و ترکیه در نشست مقدمه چینی برای ژنو2 حضور پیدا خواهند کرد، اما رایزنی و اختلاف نظر روسیه با آمریکا درباره حضور ایران و عربستان در نشست ژنو2 ادامه دارد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرده است که در صورت دعوت از ایران برای حضور در این نشست، جمهوری اسلامی بدون پیش شرط در این نشست حاضر خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...