نسخه چاپی

دادگاه داماد بن لادن 2014 برگزار می‌شود

یكی از قضات فدرال آمریكا گفت: سخنان داماد رهبر سابق القاعده به مقام‌های آمریكایی در زمانی انتقال وی به آمریكا در اوایل سال جاری میلادی، می‌تواند علیه وی در دادگاه رسیدگی به جرایم تروریستی در سال آتی میلادی استفاده شود.

به گزارش نما؛ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، لوئیس کاپلان، قاضی منطقه‌ای آمریکا ادعاها از سوی سلیمان ابوغیث، داماد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده مبنی بر نداشتن وکیل و سوءاستفاده از سوی مقام‌های آمریکایی به مدت 14 ساعت در یک هواپیما را رد کرد و از رد اتهامات علیه این مرد نیز امتناع کرد.
انتظار می‌رود که ابوغیث اوایل سال آتی میلادی به اتهام توطئه برای قتل آمریکایی‌ها در سخنرانی‌هایش پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی مورد محاکمه قرار بگیرد.
وی که متولد کویت است گفته که به مدت بیش از یک دهه در ایران بازداشت بوده و پس از آن در سال 2002 میلادی به افغانستان رفته است. داماد بن لادن همچنین گفت که در 11 ژانویه وارد ترکیه شده و در آنجا پس از بازداشت مورد بازجویی قرار گرفته اما در 28 فوریه آزاد شده است.
وی سپس قصد عزیمت به کویت را داشته تا با خانواده‌اش ملاقات کند اما هواپیما مسیر خود را تغییر داده و به امان، اردن رفته؛ جایی که وی را به آمریکایی‌ها تحویل دادند. این مرد توسط مقام‌های آمریکایی در یک هواپیمای سرد مورد بازجویی قرار گرفته و تنها یک میوه و یک بطری آب به وی دادند.
اما قاضی رسیدگی به این پرونده گفت که شواهد کاملا نشان دهنده این هستند که با ابوغیث با شرایط کاملا انسانی برخورد شده است.
یک ماه پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی این مرد از تمام مسلمانان خواسته بود تا به مبارزه علیه آمریکا بپیوندند و گفته بود که "جهاد یک وظیفه است".

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...