نسخه چاپی

معترضان تایلندی امروز هم تظاهرات ضددولتی برپاكردند

عکس خبري -معترضان تايلندي امروز هم تظاهرات ضددولتي برپاکردند

معترضان تایلندی امروز نیز برای مطالبه استعفای دولت و خواسته‎های سیاسی خود، تظاهرات ضد دولتی برپاكرده‌اند.

به گزارش نما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، تظاهرات ضد دولتی از چند روز پیش در تایلند آغاز شده است.

امروز نیز معترضان تایلندی به خیابانها ریخته اند تا اعتراض خود را به عملکرد نخست وزیر کشورشان اعلام کنند. برای نخست وزیر تایلند که توانسته است بار دیگر از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد، تظاهرات جاری در بانکوک بزرگترین تظاهرات ضددولتی از سه سال پیش است که مرگبارترین ناآرامی سراسری این کشور را فراگرفته بود. یینلاک شینووات توانست دیروز از پارلمان رای اعتماد مجدد بگیرد اما مخالفان او تاکید کرده اند به تظاهرات خود ادامه خواهند داد .

معترضان می‌گویند  خواهان تغییر اساسی کل نظام سیاسی تایلند هستند. امروز نیز معترضان برای پنجمین روز متوالی به خیابانهای بانکوک آمده اند تا خواسته های خود را با صدایی بلندتر از روزهای گذشته تکرار کنند. معترضان می گویند نخست وزیر باید استعفا کند.

معترضان هشدار داده اند که همه وزارتخانه های دولتی را اشغال خواهند کرد. نخست وزیر تایلند بارها اعلام کرده است که خواهان فرونشاندن اعتراضها و مذاکره با رهبران معترضان برای پایان دادن به بحران است. رهبران مخالفان از معترضان خواسته اند که وزارتخانه‌های بیشتری را اشغال کنند. ده ها هزار نفر از مخالفان نخست وزیر تایلند، از روز یکشنبه ، در پایتخت این کشور گرد هم آمده‌اند تا وی را مجبور به کناره گیری کنند. تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان دولت تایلند، بزرگترین راهپیمایی ضد دولتی از زمان تنش های سیاسی مرگبار سال دو هزار و ده است. در سال دو هزار و ده هواداران نظام پادشاهی تایلند و هواداران دولت موسوم به لباس قرمزها و لباس زردها در خیابانها به زد و خورد و درگیری پرداختند که براثر آن حدود نود نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند. اعتراضهای ضد دولتی در تایلند از ماه گذشته زمانی آغاز شد که دولت از طرح عفو عمومی حمایت کرد. این طرح زمینه بازگشت تاکسین شینووات برادر نخست وزیر تایلند را به این کشور فراهم خواهد کرد. برادر نخست وزیر تایلند که در سال دو هزار و هشت به اتهام مشارکت در پرونده فاسد مالی، مجرم شناخته شد هنوز دوران محکومیت خود را سپری نکرده است.

۱۳۹۲/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...