نسخه چاپی

گفت‌وگوی تلفنی اوباما و ملك عبدالله درباره ایران

رییس‌جمهوری آمریكا با پادشاه عربستان درباره مسائل مختلف بین‌المللی از جمله توافق هسته‌یی ایران و گروه ۵+۱ تلفنی گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ملک عبدالله، پادشاه عربستان درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد. رییس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان همچنین درباره تحولات منطقه خاورمیانه رایزنی کردند.

در همین حال، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، بر اساس اعلام کاخ سفید، باراک اوباما با پادشاه عربستان گفت‌وگویی تلفنی داشته که محوریت آن مذاکرات و توافق هسته‌یی گروه ۱+۵ و ایران بوده است. کاخ سفید اعلام کرد، در این مکالمه تلفنی اوباما ملک عبدالله را در جریان جزئیات توافق حاصل شده میان ایران و گروه ۱+۵ قرار داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی خود با پادشاه عربستان بر اهمیت متعهد بودن ایران به محدود کردن برخی از فعالیت‌های هسته‌یی خود در ازای لغو تحریم‌ها از سوی قدرت‌های جهانی تأکید کرد. ملک عبدالله و اوباما همچنین به رایزنی درباره مذاکرات بعدی ۱+۵ با ایران پرداختند. کاخ سفید اعلام کرد، اوباما در گفت‌وگوی تلفنی خود با ملک عبدالله بر تعهد آمریکا نسبت به دوستان و همپیمانان واشنگتن در خلیج فارس تأکید کرده است.

۱۳۹۲/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...