نسخه چاپی

جنجال در ایران به خاطر ترجمه اشتباه سخنان نتانیاهو در مورد مذاكرات

ترجمه ی اشتباه سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و پخش آن از شبكه های مختلف خبری و سپس طرح سئوال از برخی مسئولان، توجه بسیاری از كارشناسان را به خود جلب كرد.

به گزارش نما، دکتر محمد ظریف امروز در حاشیه دیدار با مراجع معظم تقلید در قم در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار رژیم صهیونیستی برای داشتن نماینده در نشست های آینـده 1+5 موضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد و گفت: چنین چیزی هیچگاه محقق نخواهد شد و حتما در اتاقی که رژیم صهیونیستی باشد ما حضور نخواهیم داشت.

این شایعات درحالی از سوی برخی از رسانه های داخلی و به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مطرح شده، که مراجعه به منابع اصلی خبر چیز دیگری را نشان می دهد.

نتانیاهو چه گفت؟

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی اعلام کرد که این رژیم با برقراری تماس با کشورهای مذاکره‌کننده با ایران در رایزنی‌ها برای رسیدن به توافقی بلندمدت با ایران شرکت خواهد کرد.

بنا بر اظهارات بنیامین نتانیاهو، این رژیم در صدد برآمده که نفوذ خود را در رایزنی‌هایی که به منظور دست‌یابی به توافق اتمی نهایی با ایران انجام می‌شود افزایش دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس اعلام کرد، اسرائیل به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر بر سر جزئیات توافق‌نامه بلندمدت با ایران با پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان در تماس است.

بنابراین، رژیم صهیونیستی به حضور در مذاکرات اشاره نکرده و تنها بر این موضع تاکید کرده است: رایزنی های بیشتر با مقامات کشورهای 1+5.

با این حال، سئوال پرسیده شده از وزیر خارجه کشورمان، از اساس اشتباه است و اساساً نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به خود اجازه ی بیان چنین اظهاراتی را نمی دهد و تنها از رایزنی با کشورهای 5+1 سخن گفته، چرا که مطلع است ایران هرگز حاضر نیست در کنار نمایندگان رژیم صهیونیستی دور یک میز بنشیند.

ترجمه های غلط ؛ عامدانه؟

«انتخاب» امیدوار است که این قبیل ترجمه های اشتباه و نادرست از سوی برخی از رسانه ها که طی چند ماه اخیر افزایش یافته، عامدانه نباشد.

با توجه به شرایط فعلی و حساسیت اوضاع و اینکه ممکن است این اشتباهات، گاه موجب واکنش های متفاوتی از سوی افراد مختلف شود و بازتاب های گوناگونی داشته باشد، بهتر است کسانی که در تهیه اخبار دست دارند، دقت بیشتری به خرج دهند و موجب فضاسازی در داخل و خارج از کشور نشوند.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...