نسخه چاپی

هشدار دولت آمریكا به هواپیماهای این كشور درباره عبور از حریم هوایی دریای چین شرقی

عکس خبري - هشدار دولت آمريکا به هواپيماهاي اين کشور درباره عبور از حريم هوايي درياي چين شرقي

دولت آمریكا روز جمعه به شركت‌های هواپیمایی این كشور توصیه كرد به دستور چین عمل كنند و پیش از پرواز بر فراز دریای چین شرقی مقامات پكن را از برنامه سفر خود مطلع كنند.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري رويترز ، وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد: دولت آمريکا انتظار دارد شرکت‌هاي هواپيمايي آمريکايي که در  کشورهاي خارجي فعاليت مي کنند خود را با دستورات کشورهاي ثالث هماهنگ کنند.

با اين حال يک  مسئول دولت آمريکا تاکيد کرد  چنين توصيه‌اي به اين معنا نيست که واشنگتن قوانين پکن را در خصوص ايجاد منطقه دفاع هوايي بر فراز درياي چين شرقي پذيرفته است.

آمريکا در حالي چنين دستوري را صادر کرده است که تصميم يک جانبه پکن براي ايجاد منطقه شناسايي هوايي بر فراز درياي چين شرقي سبب تنش‌هاي سياسي شده است.

منطقه‌اي که چين به عنوان منطقه دفاع درياي تعيين کرده است شامل جزاير غير مسکوني مورد مناقشه چين و ژاپن نيز هست که چيني ها آن را ديائويو و ژاپني ها سنکاکو مي‌خوانند.

اين جزاير  واقع در 150 کيلومتري جزاير يائياماي ژاپن تحت اداره ژاپن قرار دارد اما چين نيز مدعي مالکيت آن است.

جن پساکي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه گفت به شرکت‌هاي آمريکايي پيشنهادهايي شده است تا با اتخاذ تدابير خاص بتوانند در امنيت کامل از حريم هوايي درياي چين شرقي عبور کنند.

يک مسئول دولت آمريکا روز جمعه به رويترز گفته بود: ما از چين مي خواهيم با احتياط و خويشتن داري رفتار کند و با ژاپني ها و ساير طرف هاي درگير در اين ماجرا در منطقه رايزني مي‌کنيم.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...