نسخه چاپی

یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی میرود؟

رئیس كمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: این حركت فرهنگی نماد یوز ایرانی در گفتار بسیار زیباست ولی به كارهای اجرایی از ست سازمان‌های ذیربط نیاز داریم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران: ملامحمد، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال افزود: مکاتبات اداری با سازمان‌های مربوط صورت گرفته و ما نیاز به حمایت و همکاری‌های اجرایی از طرف سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست داریم و البته هر 2 سازمان علاقه‌مندی خود را نسبت به این قضیه نشان داده‌اند و بسیار استقبال شده است. دست آخر ما باید بعد از به نتیجه رساندن جلسات و پیشرفت‌های لازم مکاتباتی را با فیفا انجام دهیم که قسمتی از این کار صورت گرفته و باید ببینیم که چه محدودیت‌های موجود دارد و انعکاس این کار در مجامع جهانی به چه شکل می‌باشد که البته من امیدوار هستم که این‌کار با استقبال خوبی مواجه شود.



وی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون در این امر به دنبال کسب در‌آمد نمی‌باشد و فقط هدف ما احیای کامل این حرکت فرهنگی در دنیا می‌باشد. در جلسه‌ای که با حضور رئیس فیفا این موضوع مطرح شد وي بسیار شگفت زده شد و کار را خیلی زیبا توصیف کردند.

وی همچنین ادامه داد: کشور برزیل به عنوان میزبان چنین حرکتی را انجام داده ولی باید این را بدانیم که آنها دستشان خيلي باز است و مشکل و محدودیتی به خاطر امتیاز میزبانی ندارند. ما هم می‌توانیم به غیر از درج عکس به عنوان نماد حضورمان به روی پیراهن تیم ملی این کار را با محصولات فرهنگی هم انجام دهيم.

ملامحمد در پایان خاطر نشان کرد: چندین جلسه کارشناسی با حضور آقای نصیرزاده از فدراسیون فوتبال و نمایندگان سازمان‌های میراث فرهنگی و محیط زیست انجام شده که گزارشاتی به من و آقای کفاشیان هم داده شده. این کار در حرف بسیار حرکتی قابل قبول و در خور شأن تیم ملی کشورمان می‌باشد ولی قدم‌های اجرایی به صورت جدی باید انجام پذیرد تا این‌کار به نتیجه برسد.



**ترابیان: یوزپلنگ ایرانی نمود فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانی است

رئيس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم با نشان دادن یوزپلنگ به عنوان نماد کشورمان در برزیل نمود زیبایی از فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانی به جهان معرفی شود.

ترابیان، مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران؛ در خصوص پیگیری قضیه یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل به خبرنگار ورزشی ما گفت: پس از صعود مقتدرانه و غرور آفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به فکر این مسئله افتادیم که با توجه به نماد اکثر کشورهای حاضر در جام جهانی و در راستای شناساندن فرهنگ و آداب کشورها به جهان، لازم دانستیم که یک نماد براي تيم ملي تعیین کنیم.

وی افزود: در این راستا عملاً با ریاست فدراسیون، نایب رئیس، مسئول فرهنگی فدراسیون و بقيه اعضا، جلسه‌اي گذاشتیم و تصمیم گرفته شد یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد اصلی کشورمان در جام جهانی برزیل نمایش داده شود.

ترابیان تصریح کرد: هر کشور راه یافته به جام جهانی نمادی از فرهنگ، سرود، آداب، رسوم را در یک قالب مشخص با خود وارد این جام خواهد کرد و مانیز در تدارک این قضیه هستیم.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: انتخاب این نماد برعهده شخص "مسئول فرهنگي" فدراسیون فوتبال است که با رایزنی با بقیه اعضا و نظر شخص رئیس فدراسیون عمل خواهد کرد. یوزپلنگ ایرانی را به بلاتر معرفی کرده‌ایم و حتی بلاتر نیز از قضیه انتخاب نماد یوزپلنگ ایرانی استقبال كرد.

وی عنوان کرد: قطعاً من به عنوان یک شخص ایرانی از دیدن چنان نمادی لذت می برم چون این نماد به معنای قدرت، جنگندگی و یورش به حریفان است و این خصيصه‌ها در تیم ملی دیده می شود.

ترابیان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای ثبت یوزپلنگ به عنوان نماد کشورمان گفت: اقدامات زیادی انجام شده و مکاتباتی با کشور سوئیس صورت گرفته ولی چون این قضیه بیشتر از ابعاد فرهنگی مورد پی‌گیری است شخص "ملامحمد" مسئول فرهنگی فدراسیون در جریان کار قرار دارد.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: قطعاً تلاش می شود نمود زیبایی از فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانیان در معرض دید جهانيان قرار گیرد تا تصویر زیبایی از ایران نقش ببندد.

وی در پاسخ به سوال "یوزپلنگ ایرانی" در حال انقراض است و تنها 20 قلاده از آن باقی مانده است تصریح کرد: این باعث تاسف است که یوزپلنگ ایرانی در حال انقراض است اما به هرحال باید چیزی را نماد قرار دهیم که در کشورمان وجود داشته باشد ولی این که ما پی‌گیر این مسئله باشیم در حیطه تخصص ما نیست و به مسئولان محیط زيست بر می گردد. به این شکل هم نیست که ممکن است تا قبل از شروع جام جهانی آن 20 قلاده از هم بین برود به هرحال امیدوارم که چنین مسئله‌ای تحقق پیدا نکند و قطعاً با مسئولین محیط زیست رایزنی صورت می گیرد.

ترابیان در پایان تصریح کرد: امیدوارم با روند پی‌گیری نماد یوزپلنگ ایرانی ضمن شناساندن کشورمان به جهان، در راستای توسعه فرهنگ اصیل کشورمان نيز گام برداریم.



**جوکار: بقای یوزپلنگ ایرانی با فوتبال پیوند خورده است

کارشناس محیط زیست گفت: تنها 50 یوزپلنگ که به عنوان نماد تیم ملی فوتبال در جام جهانی لحاظ شده وجود دارد و باید گفت بقای این حیوان در مرحله بحرانی است.

جوکار کارشناس محیط زیست و مسئول پروژه‌ یوزپلنگ ایرانی؛ در خصوص وضعیت اين حيوان به خبرنگار ورزشی ما گفت: نمی‌دانم به چه صورتی قضیه‌ ورزش با محیط زیست ارتباط برقرار کرده؛ اما هر چه بوده امیدوارم ارتباط 2 طرفه باعث بقاء نسل یوزپلنگ شود.

کارشناس محیط زیست در خصوص وضعیت یوزپلنگ به عنوان نماد تیم ملی در جام جهانی تصریح کرد: این را بدانید حدود 50 قلاده يوزپلنگ ایرانی وجود دارد كه این يك وضعيت بحرانی براي نسل اين حيوان است اما اینکه می‌گویند یا می‌نویسند تا پیش از جام جهانی برزیل نسل یوزپلنگ منقرض می‌شود اصلا صحت ندارد و می‌توان با امکانات وسیع‌تر و علمی‌تر از انقراض این حیوان جلوگیری کرد.

جوكار در پاسخ به سوال كه آیا ارتباطی با شرکت پوما دارید که آرم یوزپلنگ به اين شركت تعلق دارد عنوان کرد: نمی دانم این حرف‌ها از کجا و از چه طريقي مطرح می شود این حرف‌ها که ما با فلان شرکت ارتباط داریم دروغ محض است اصلاً چیزی طراحی نشده و هنوز آرم و لوگوی مشخصي در نظر گرفته نشده است یا کار هنری و ظرافت خاصی صورت نپذیرفته قرار است. 2 هفته دیگر جلسه‌ای برگزار خواهد شد که نماد مشخص برای تیم ملی و استفاده از نماد پیش بینی شده یوزپلنگ طراحی شود ولی قطعاً هنوز لوگویی طراحی نکردیم كه بخواهد به شرکتی شبیه باشد و یا با کسی در ارتباط باشیم.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...