نسخه چاپی

معاون امور مترو تهران: ظرفیت شبانه‌روزی شدن مترو هست اما نمی‌صرفد

معاون امور ایستگاه‌های مترو تهران در خصوص فعالیت شبانه‌روزی مترو تهران با اشاره به وجود این ظرفیت در مترو تهران گفت: سرویس‌دهی و میزان هزینه‌ها را باید در مقایسه با هم در نظر بگیریم كنیم یعنی باید مقایسه شود قطاری كه مسیری را طی می‌كند چقدر هزینه دارد و در مقابل چقدر رضایتمندی مردم كسب می‌كنیم.

به گزارش نما، واکف در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه در فصول سرد سال که هوا از ساعت پنج تاریک می‌شود، تقریبا بعد از ساعت هشت شب مسافر چندانی نداریم و در نتیجه صلاح نیست قطار 600 تنی مسیر تهران – کرج را برای 10 مسافر فعال کنیم.

وی افزود: موضوع دیگر بحث تعمیر و نگهداری تجهیزات است و اگر بخواهیم مترو را در شب هم فعال نگه داریم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

معاون امور ایستگاه‌های مترو تهران: کار بیشتر مترو مستلزم تعمیرات بیشتر تجهیزات برقی، مکانیکی و الکترونیکی است و تعمیر اینها مستلزم هزینه بیشتر است. ضم ن اینکه برای تجهیزات ثابت باید پشتیبان قرار دهیم و در مورد ریل‌ها باید زمانی را برای تعمیرات اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عین بهره‌برداری تعمیرات هم داشته باشیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و این در حالی است که در شب مسافر چندانی نداریم.

وی به سرویس‌دهی مترو در شب‌های خاص مانند شب‌های قدر که تا صبح فعال است اشاره کرد و گفت: در این شبها سرویس‌دهی مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد اما در همه طول سال با توجه به پتانسیل و بستر موجود صلاح نیست در شب از مترو استفاده کنیم.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...