نسخه چاپی

احیای امپراطوری عثمانی؛ وعده شوم غرب برای تركیه

سفیر سابق ایران در مكزیك گفت: تركیه سیاست‌های غلطی را در گذشته پیش گرفته بود، این در حالی است كه غربی‌ها توانستند تركیه را به طمع بیاندازند و به این كشور بقبولانند كه تحولات منطقه فرصتی برای احیای بخشی از امپراطوری عثمانی است.

به گزارش نما، "محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با تغییر مواضع ترکیه در قبال مسائل منطقه، گفت: ترکیه سیاست‌های غلطی را در گذشته پیش گرفته بود، این در حالی است که غربی‌ها توانستند ترکیه را به طمع بیاندازند و به این کشور بقبولانند که تحولات منطقه فرصتی برای احیای بخشی از امپراطوری عثمانی است.

وی ادامه داد: غرب هیچگاه تمامیت ارضی ترکیه فعلی را بر نمی‌تابد و با سر دادن شعار صهیونیست‌ها از نیل تا فرات که سرچشمه فرات در ترکیه است، به دنبال تجزیه این کشور هستند.

این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک افزود: در گذشته صهیونیست‌ها همواره تلاش داشتند مالکیت زمین‌های اطراف فرات در ترکیه را به تملک یهودیان ترکیه درآورند و جنایتی را که بر سر فلسطینیان درآوردند، در موقعیت مناسب بار دیگر تکرار کنند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: ترکیه فریب‌خورده توطئه غرب علیه کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه است.

وی ادامه داد: ترکیه در توطئه‌ فراکنی‌ها نه تنها نتیجه‌ای به نفع خویش حاصل نکرد، بلکه اوضاع درونی کشورش سیر نزولی پیدا کرد.

این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه باید متوجه شده باشد که مسیر غلطی را در گذشته در پیش گرفته است و باید از این پس به اصلاح استراتژی تاکتیک‌های خود بپردازد.

۱۳۹۲/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...