نسخه چاپی

دو مقصد عمده قاچاق اتباع‌ ایرانی

رییس پلیس كشور، استرالیا را عمده‌ترین مقصد قاچاق اتباع ایرانی به خارج از كشور اعلام كرد و گفت: حدود یك میلیون تن از اتباع غیرمجاز نیز در كشور ما حضور دارند.

به گزارش نما، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سومین کارگاه عملیاتی منطقه‌ای مبارزه با قاچاق انسان در جمع خبرنگاران، گفت: تعداد اتباع خارجی مجازی که در کشور ما حضور دارند، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که عمده آنان را اتباع افغان تشکیل داده و در این بین افرادی نیز که برای ادامه تحصیل و انجام کارهای تحقیقاتی به کشور ما آمده‌اند، حضور دارند.

به گفته احمدی‌مقدم، حدود ۵۰۰۰ تن نیز از افرادی هستند که برای اقدامات علمی و تحقیقاتی به کشور آمده‌اند.

وی با بیان اینکه بین ۹۵۰ هزار تا یک میلیون تن از اتباع خارجی حاضر در کشور نیز به شکل غیرمجاز هستند، گفت: اگر به دهه قبل برگردیم، به این رقم یک میلیون افزوده می‌شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن از اتباع غیرمجاز از کشور ترد می‌شوند، گفت: البته در این آمار شمار افرادی که در نقطه صفر مرزی از ورود قانونی‌شان به کشور جلوگیری می‌شود را لحاظ نمی‌کنیم، وگرنه آمار بیش از این می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه روند حضور غیرقانونی در کشور رو به کاهش است، ادامه داد: البته این امر ممکن است مطلوب ما نباشد، اما مجموعه امکانات و شرایط اجازه سرعت بیشتر را در این حوزه به ما نمی‌دهد.

رییس پلیس کشور درباره کمک‌های اعطا شده از سوی نهادهای بین‌المللی نیز خاطرنشان کرد: ممکن است در حوزه وزارت کشور اعتباراتی تعلق گرفته باشد، اما در بحث پلیس، اعتباری از نهادهای خارجی به ما تعلق نگرفته و در بودجه خودمان نیز اعتبارات کم است.

وی درباره فعالیت باندهای قاچاق انسان نیز اظهار کرد: آمار دقیقی در این خصوص ندارم، عمده باندها برای قاچاق اتباع‌افغان فعالیت می‌کنند که متاسفانه بسیاری از آنان کلاهبردارند و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای این اتباع می‌شوند.

احمدی‌مقدم درباره قاچاق اتباع ایرانی به خارج از کشور نیز گفت: در این خصوص اتباع عمدتا به شکل قانونی از مسیرهایی مانند تایلند و ... خارج شده و پس از آن به کشورهایی نظیر استرالیا و پس از آن کانادا قاچاق می‌شوند که البته عدد آن قابل توجه نیست.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...