نسخه چاپی

حضور یك میلیون نفر خارجی به صورت غیرمجاز در ایران

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه حدود یك میلیون تبعه غیرمجاز در كشور حضور دارند، گفت: سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از این افراد از كشور طرد می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود غیرقانونی اتباع خارجی از مرزهای شرقی کشور، گفت: از چند سال پیش کار انسداد مرزهای شرقی را آغاز کردیم که اکنون تنها 200 کیلومتر از مرزهای شرقی ما مسدود نشده است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا این 200 کیلومتر را نیز با هزینه‌های زیاد مسدود کنیم، چرا که این معبری شده است برای ورود قاچاقچیان مواد مخدر، سلاح و انسان به کشور.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه تعداد اتباع مجاز خارجی ساکن در کشور را حدود یک میلیون 300 هزار نفر عنوان کرد و گفت: نزدیک به یک میلیون نفر نیز اتباع غیر مجاز هستند که عمدتا از کشور افغانستان وارد کشور شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه روزانه تعداد هزار نفر از اتباع غیر مجاز از کشور طرد می‌شوند، گفت: این رقم سالانه به 300 هزار نفر می‌رسد که برای ما هزینه‌های هنگفتی در پی دارد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی کمک ناچیزی به پلیس ایران برای طرد مهاجران غیرقانونی می‌کند و بیشتر هزینه‌ها را خود نیروی انتظامی تامین می‌کند.

احمدی‌مقدم در مورد قاچاق اتباع ایرانی به خارج از کشور، گفت:‌ عمده مقصد این افراد استرالیا، کانادا و کشورهای اروپایی است اما این افراد هنگام خروج از کشور به صورت قانونی خارج شده و از طریق کشور ثالث به صورت غیرقانونی وارد کشور مقصد می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: تعداد مهاجران غیرقانونی ایرانی عدد بزرگی نیست، چرا که اکثر افراد به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...