نسخه چاپی

لابی كاخ سفید با قانونگذاران برای جلوگیری از تحریم بیشتر ایران

عکس خبري -لابي کاخ سفيد با قانونگذاران براي جلوگيري از تحريم بيشتر ايران

روزنامه واشنگتن پست نوشت در میان مسائل سیاست خارجی كه اوباما در پنج سال ریاست جمهوری‌اش با آن مواجه شده است، مسئله تحریم‌های ایران بیشتر از هر مورد دیگری موجب اختلاف میان قانون‌گذاران حزب اوباما و بسیاری از جمهوری خواهان شده است.

به گزارش نما؛ سناتورهاي بلندپايه هر دو حزب تلاش مي‌کنند در مورد لايحه تحريم‌هاي جديد بر ضد ايران به توافق برسند و اميدوارند پيش از تعطيلات کريسمس بتوانند آن را به تصويب برسانند.


اما دولت اوباما معتقد است اين قانون ممکن است موجب عقب نشيني ايران از اين توافق هسته اي موقت شود و مذاکرات آتي براي يک توافق دائم را که قرار است ظرف شش ماه آينده برگزار شود از مسير خود خارج کند.


دولت آمريکا اعلام کرده است تحريم‌هاي جديد نه فقط شرايط توافق موقت را نقض خواهد کرد بلکه آمريکا را از ديگر مذاکره کنندگان بين‌المللي با ايران جدا مي‌کند و موجب مي‌شود تندروهابر مذاکرات آتي غلبه کنند.


کاخ سفيد تمام تلاش خود را مي‌کند تا قانونگذاران را وادار کند از تحريم ايران خودداري کنند. به علاوه، اوباما، جان کري وزير امور خارجه و سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريکا و ديگر مقامات بلند پايه دولت اين کشور در اين زمينه به طور جداگانه تلاش مي کنند.


جان کري در فيلمي که براي اعضاي کنگره ارسال کرد به تشريح اين توافق پرداخت زيرا «برخي اطلاعات غلطي درباره آن منتشر مي کنند.»


شوراي امنيت ملي آمريکا روز جمعه يک جزوه 25 صفحه اي در مورد نظر مثبت قانونگذاران، کارشناسان سياست خارجي و مقالات در ميان خبرنگاران توزيع کرد. يک فهرست 19 صفحه‌اي نيز از دولت‌هاي خارجي از افغانستان و آلباني گرفته تا امارات را که نظر مثبتي به اين توافق دارند منتشر شد.


اوباما از بنيامين نتانياهو،‌ نخست وزير اسرائيل که اين توافق موقت را يک اشتباه تاريخي خوانده، خواسته است توجه خود را به توافق نهايي که هنوز مورد بحث است تغيير دهد. مشاوران ارشد امنيت ملي نتانياهو قرار است اين هفته به منظور بيان نگراني هاي اسرائيل به واشنگتن سفر کنند.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...