نسخه چاپی

گزارش فیسبوكی ظریف درباره سفرش

وزیر امور خارجه از سفر خود به امارات در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش نما: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جدیدترین مطلب خود در فیسبوک نوشت:

سلام دوستان

ساعت 5 و 20 دقیقه صبح سه شنبه است. دیشب از سفر دو روزه به کویت، عمان و قطر برگشتم. سفر لازم و بسیار خوبی بود و سران و وزرای امورخارجه این کشورها با گرمی استقبال کردند. همه از تحولات اخیر ابراز خرسندی نمودند و آمادگی خود برای گسترش روابط با ایران را مورد تأکید قرار دادند. به دنبال سفر هفته گذشته وزیر امورخارجه امارات به تهران، انشاءالله فردا هم به امارات خواهم رفت و با مقامات عالی این کشور همسایه در ابوظبی و دبی دیدار خواهم داشت. امیدوارم در این سفر بتوانم نشستی هم با ایرانیان مقیم داشته باشم. نوری المالکی، نخست وزیر عراق هم فردا به تهران می آید و با مقامات عالی کشور دیدار خواهد کرد. بنده هم پس از بازگشت از سفر امارات، در تهران به دیدار ایشان خواهم رفت. برای رایزنی و گفتگو با مقامات عربستان سعودی هر زمان که برادران در عربستان سعودی آمادگی داشته باشند آماده ایم و آن را به نفع دو کشور، منطقه و جهان اسلام می دانیم.

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای امنیت و توسعه ایران بسیار با اهمیت هستند و نباید اجازه بدهیم در دام دروغ ها و وحشت آفرینی های تندروها و جنگ طلبان گرفتار شوند. برای ایران امنیت و آرامش در خلیج فارس یک اولویت همیشگی بوده و خواهد ماند. امنیت این منطقه یک پارچه و غیرقابل تفکیک است و به دست آوردن امنیت از طریق حذف و یا ناامن سازی دیگران محکوم به شکست است و لذا روش های رقابتی و بلوک بندی های گذشته نمی تواند برای هیچ یک از کشورها امنیت ایجاد کند. ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه باید در مسیر اعتمادآفرینی و نزدیک کردن کشورهای خلیج فارس به خود و به یکدیگر پیشگام باشد که آینده ما و دیگر کشورهای منطقه در همکاری فراگیر و سازنده است.

امروز بعدازظهر هم قرار است در دانشگاه تهران در مورد سیاست خارجی سخنرانی کنم. تلاش خواهم کرد چارچوبی را برای درک مبانی سیاست خارجی مورد نظر دولت تدبیر و امید ارائه دهم. امیدوارم این جلسه زمینه ساز یک تبادل نظر و گفتگوی سازنده و منطقی در این حوزه مهم شود.

برای همه شما آرزوی روزی خوب و فردایی بهتر دارم. خدانگهدار

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...