نسخه چاپی

عفو عمومی اسد عامل تزریق روح جدید به بدنه ارتش سوریه

عکس خبري -عفو عمومي اسد عامل تزريق روح جديد به بدنه ارتش سوريه

منابع سوری با اشاره به فرمان عفو عمومی رئیس جمهوری این كشور آن را عاملی برای بازگشت سربازان فراری به خدمت نظامی و تقویت ارتش سوریه دانسته‌اند.

به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه الاخباریه، منابع سوری اعلام کردند: هنوز مدت کوتاهی از فرمان عفو عمومی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نگذشته بود که هزاران نفر از این عفو استفاده کردند و به واحدهای نظامی پیوستند و شهروندان سوری در استان های مختلف برای پیوستن به ارتش سوریه از یکدیگر پیشه می گیرند.


این منابع دلایل اقبال گسترده به خدمت نظامی را به دو دلیل مربوط می دانند؛ نخست فرمان عفو عمومی و دیگری ترتیبات واحدهای نظامی که نیروهای جدید را به مراکز آموزشی یا مناطق آرام تر ارسال می کند می داند و این سبب شده که بسیاری از سرباز فراری ها به خدمت نظامی روی آورند.


منابع سوری حرفه گری بشار اسد در صدور فرمان عفو عمومی و اقدامات واحدهای نظامی را عاملی مهم در جذب بسیاری از سربازان فراری برای پیوستن به ارتش سوریه می دانند به ویژه که دشمن ضعیف شده است و آنچه ارتش آزاد سوریه نامیده می شود در حال انحلال است.


برخی تحلیلگران بر این باورند که احیای ساختار ارتش سوریه و استفاده از نیروهای انسانی به سوریه توان مانور قوی در نشست ژنو2 را می دهد.اقدامات نظامی با توجه به حرفه گری دمشق و توان ارتش سوریه، انحلال ارتش آزاد و برقراری ثبات در دمشق و حومه آن با شکست روبرو شده است و نظام سوریه به دنبال اقدامات نهایی در حلب است.


منابع سوری اعلام کردند: نبردهای حلب قبل از پایان عملیات ارتش سوریه در دمشق و حومه آن تا حمص به پایان نخواهد رسید.


این منابع بیان کردند: نیروهایی که به تازگی به ارتش ملحق شده اند در آینده نزدیک به مناطق بحرانی تر اعزام نخواهند شد و ارتش سوریه از سربازان جدید برای برقراری امنیت مناطقی که دور از کانون درگیری هستند استفاده خواهد کرد.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...