نسخه چاپی

حمله سنگین رسانه‌های سعودی به ایران

رسانه های وابسته به آل سعود امروز سه شنبه هجمه ای سنگین را علیه جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی موفق كشور و به خصوص شخص وزیر امورخارجه ایران انجام دادند كه نشان دهنده نگرانی شدید سران ریاض از موفقیت ها و موقعیت برتر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نما به نقل از العالم، این رسانه های وابسته چه در داخل عربستان و چه رسانه هایی مانند الشرق الاوسط چاپ لندن و دیگر سایت های وابسته به ریاض را در بر می گیرد، در اقدامی هماهنگ دست به این هجمه بدون نتیجه زده اند.

در همین راستا سردبیر وهابی روزنامه الشرق الاوسط که مدت هاست لباس لیبرالیسم را بر تن کرده و ساکن لندن شده است، در یادداشت امروز خود در این روزنامه مانند روزهای پیش ، ایران را مورد حمله شدید قرار داده است.

طارق حمید در نوشته خود با اشاره به سخنان محمدجواد ظریف در سفر به کویت و عمان و تمایل ایران به عادی سازی روابط با عربستان سعودی، نعلی وارونه زده و ضمن متهم کردن ایران به دخالت در بحرین و سوریه - بدون اشاره به اشغال مجمع الجزایر بحرین توسط ارتش سعودی و دخالت مستقیم شهروندان سعودی و همچنین سازمان اطلاعات این کشور در نابودی زیرساخت های سوریه - می گوید ایران اگر می خواهد حسن نیت خود را ثابت کند، بهتر است دست از دخالت در بحرین برداشته و نسبت به خارج کردن حزب الله از سوریه و همچنین عدم حمایت از متحد راهبردی خود در دمشق، اقدام کند.

علاوه بر حماقت و کم عقلی سردبیر الشرق الاوسط به عنوان یکی از تریبون های بین المللی آل سعود، روزنامه های چاپ داخل عربستان نیز روز سه شنبه یادداشت ها و مقالات متعددی را در هجمه به ایران تدارک دیدند. روزنامه الجزیره در شماره امروز خود در یادداشتی به قلم فردی بنام ناصر الصرامی و با این عنوان که «آیا می شود به ایران اعتماد کرد...؟» پس از آوردن یک مقدمه طولانی در مورد برنامه هسته ای ایران بدون آنکه پاسخی به سوال بدهد، ضمن آنکه نتوانسته نگرانی و عصبانیت خود از توافق هسته ای ژنو را پنهان کند، از اینکه ایران می خواهد راکتورهای جدیدی را با همکاری روسیه در بوشهر تاسیس کند، ابراز نگرانی کرده است!!!

أيمن الحماد هم در روزنامه الریاض - به عنوان ارگان رسمی آل سعود - یادداشتی بلند نوشته و با عنوان «واقعیت نزدیکی ایران - سعودی»، با برشمردن تاریخچه روابط دو کشور از سال 1996 به شرط و شروط ریاض برای بهبود رابطه با تهران پرداخته و از زبان سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان نوشته است که رمز برقراری رابطه با ایران در مساله سوریه نهفته است و ایران باید متحد دیرین خود را تنها بگذارد و آن را دو دستی تقدیم آل سعود کند تا روابط به سطح عادی بازگردد. هر چند الحماد هم مانند طارق حمید سرش را در برف کرده و نمی خواهد و یا نمی تواند واقعیت های موجود در عرصه تحولات بین الملل را مشاهده کند و همه بار بقای نظام سوریه را بر دوش ایران - جرات انتقاد از روسیه و چین که سه بار قطعنامه های سازمان ملل را وتو کردند ندارند - انداخته و دنبال امتیازگیری مفت و مجانی از ایران هستند. وی در پایان بدون اشاره به وضعیت برتر ایران در برابر عربستان، می خواهد که ایران و عربستان در وضعیتی همسان به گفت و گو بپردازند و عربستان هم نخواهد از مواضع خطرناک خود در منطقه عقب نشینی کند.

فهد محمد بن جمعة دیگر نویسنده سعودی است که در روزنامه ریاض به مساله رابطه با ایران و توافق هسته ای 5+1 با تهران پرداخته و به یکی از مهمترین نگرانی های ریاض که همان بازگشت تولید نفت ایران به سطح پیشین است، پاسخ داده است. بن جمعه تاکید کرده است که تحریم های ایران باعث شده تا تولید نفت ایران در شرایط فعلی به زیر یک میلیون بشکه کاهش پیدا کند و ایران به سادگی نتواند به چنین سطحی برسد.

صالح إبراهيم الطريقي نویسنده افراطی وابسته به آل سعود هم در روزنامه عکاظ حمله ای شدید به وزیر امورخارجه ایران کرده و با تشبیه وی به «جن» به توانایی های وی در عرصه دیپلماتیک اعتراف کرده و در ادامه توهین خود به وزیر امورخارجه کشورمان، خواستار تشکیل وزارتخانه های جن برای مقابله با ایران شده است! هر چند با نگاهی به دیگر یادداشت های این نویسنده سعودی به خوبی متوجه «لطیفه گویی» و «نداشتن یک کلمه حرف حساب» از وی در عرصه رسانه ای می شویم.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...