نسخه چاپی

رئیس امارات دعوت برای سفر به ایران را پذیرفت

عکس خبري -رئيس امارات دعوت براي سفر به ايران را پذيرفت

خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام كرد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات روز چهارشنبه دعوت برای سفر به تهران را كه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به وی ابلاغ كرد پذیرفت.

به گزارش نما؛ بنابر اعلام اين خبرگزاري، وزير امور خارجه ايران در ديدار با شيخ خليفه در کاخ العين در شرق امارات، پيام دعوت روحاني را براي سفر به تهران تسليم وي کرد. رئيس امارات «اين دعوت» را پذيرفت. 




تاريخ اين سفر متعاقبا اعلام خواهد شد. 




بنابراعلام وام، ظريف «سلام» حسن روحاني رئيس جمهور ايران را به شيخ خليفه ابلاغ و تأکيد کرد رئيس جمهور ايران از «‌مواضع امارات » به ويژه درباره توافق بين ايران و کشورهاي غربي درباره برنامه هسته اي » قدرداني مي‌کند.




امارات که با ايران مناقشه ارضي دارد، نخستين شيخ نشين عرب حاشيه خليج فارس بود که از توافق هسته اي ايران تقدير کرد.




بنا بر اعلام اين خبرگزاري، رئيس امارات به نوبه خود اطمينان داد اين کشور «  براي تقويت امنيت و ثبات در منطقه و همکاري بين مردم دو کشور اشتياق دارد. » 




وزير امور خارجه ايران در روزهاي گذشته به کويت، عمان و قطر سفر کرده و با حاکمان اين سه کشور ديدار کرده است.




وي طي اين سفر دوره اي تلاش کرده است شيخ نشينان حاشيه خليج فارس را متقاعد کند توافقي که 24 نوامبر در ژنو بين ايران و قدرت هاي بزرگ درباره برنامه هسته اي اين کشور صورت گرفت در جهت منافع و ثبات منطقه است. 




سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران روز سه شنبه اعلام کرد سفر به عربستان « در برنامه» وزير امور خارجه ايران است و اين سفر در « زماني مناسب »  سازماندهي خواهد شد. 




ظريف قرار است پس از سفر به امارات، به تهران باز گردد تا با نوري المالکي نخست وزير عراق که روز چهارشنبه در چارچوب سفري دو روزه به ايران سفر کرده است، ديدار کند.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...