نسخه چاپی

بی رحم ترین قاتل در ایران را بشناسید

عکس خبري -بي رحم ترين قاتل در ايران را بشناسيد

معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی، بی رحم ترین قاتل ایرانی ها را معرفی كرد و خواستار هشیاری مردم برای حفظ سلامت خود شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علی اکبر سیاری معاون بهداشت این وزارتخانه روز چهارشنبه درچهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: به علت افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله سکته قبلی به سرعت شاهد رشد افتتاح بخش های مراقبت های ویژه در ایران هستیم.
وی با اشاره به اینکه بروز مرگ نابهنگام در هر خانواده، بدترین حادثه برای آنها محسوب می شود، اظهار داشت: اگر یک مادر بر اثر حاملگی در گوشه ای از کشور فوت کند، زنگ خطر برای تمام نظام بهداشت و درمان از دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی تا وزیر بهداشت نواخته می شود.
وی ادامه داد: این درحالی است که سالانه 380 هزار مرگ در کشور رخ می دهد که از این میزان 91 هزار مورد به علت سکته قلبی به وقوع می پیوندد و هیچ زنگ خطری به صدا نمی آید.
معاون بهداشت، وزیربهداشت توضیح داد که می توان با برنامه های پیشگیرانه به راحتی از بروز مرگ های ناشی از سکته های قلبی، مغزی و حتی حوادث جلوگیری کرد.
سیاری به عامل دیگر خطر که همان مصرف دخانیات است اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر 10 درصد جمعیت 15تا 64 سال کشور سیگار مصرف می کنند که متاسفانه 11هزار مرگی که در کشور اتفاق می افتد به مصرف سیگار مرتبط است.

۱۳۹۲/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...