نسخه چاپی

اوباما از آیفون استفاده نمی كند؟

باراك اوباما، رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد به دلایل امنیتی اجازه ندارد از تلفن همراه آیفون، تولید شركت اپل استفاده كند.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد به دلايل امنيتي اجازه ندارد از تلفن همراه آيفون، توليد شرکت اپل استفاده کند. 




اوباما روز چهارشنبه در ديدار با گروهي از جوانان براي تبليغ قانون لايحه درماني خود موسوم به اوباماکر (طرح درماني اوباما) گفت به دلايل امنيتي نمي تواند از آيفون استفاده کند، اما هنوز از تبلت اپل (آيپد) استفاده مي کند. 




بر اساس اطلاعاتي که ادوارد اسنودن، مشاور سابق «آژانس امنيت ملي آمريکا» افشا کرده است، اپل يکي از چند شرکت فناوري آمريکا است که احتمالاً اجازه دسترسي مستقيم  اين آژانس را به سرورهايي فراهم کرده است که شامل اطلاعات کاربران است. اما شرکت هاي مزبور اين اتهام را رد کرده اند. 




اوباما از زمان تصدي سمت رياست جمهوري و ورود به کاخ سفيد در سال 2009 تاکنون از تلفن همراه بلک بري خود استفاده مي کند. وي گفت تنها ده نفر نشاني صندوق الکترونيک شخصي وي را دارند. جرج دبليو بوش و بيل کلينتون، رؤساي جمهور پيشين آمريکا، هيچ يک در دوره رياست جمهوري خود از صندوق الکترونيک استفاده نمي کردند. 




شرکت بلک بري کانادا مبدع قراردادن رايانامه بر روي تلفن همراه است. اما پس از آنکه رقبا تلفن هاي همراهي که بيشتر مورد توجه مشتريان بود - از جمله تلفن ايفون شرکت اپل و تلفن هايي که از نرم افزار اندرويد استفاده مي کنند- به بازار عرضه کردند، جايگاه بلک بري در بازار تضعيف شد. 




مسئولان شرکت به تازگي از قصد خود براي فروش شرکت منصرف شده اند و در تلاشند با معطوف کردن توجه خود مشتريان بزرگ تجاري و دولتي، مسير جديدي را در پيش گيرند. 

۱۳۹۲/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...