نسخه چاپی

ورود ۱۴میلیون محتوای‌مجرمانه ‌به فیسبوك

دبیر كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به اینكه هر ساعت ۱۴ میلیون محتوای مجرمانه در صفحات فیس بوك منتشر می شود ماهیت صهیونیستی این شبكه اجتماعی را تشریح كرد.

به گزارش نما، عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون درخواستی برای رفع فیلتر فیس‌بوک از سوی اعضای منتسب به دولت در کار گروه تعیین مصادیق صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: تاکنون چنین درخواستی مطرح نشده و من بعید می‌دانم با وجود اشاره صریح مقام معظم رهبری در هفته گذشته پیرامون نقش مؤثر فیس‌بوک در فتنه ۸۸ و همچنین هشدارهایی که برخی از مراجع محترم تقلید، علما و دلسوزان نظام در این خصوص دادند کسی در ضرورت ادامه فیلتر این سایت تردیدی داشته باشند و چنین درخواست نابجایی را مطرح کند.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیاد در فیس‌بوک گفت: یکی از مشکلات فیس‌بوک این است که ابزار تقویت فتنه‌گران در سال ۸۸ بوده و دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور قضایی دادستان کل کشور تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند آمریکا از فیس‌بوک به عنوان ابزار براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد و تعمیر این سایت را به همین منظور به تعویق انداخت ولی موفق نشد آیا درست است سایتی که دشمنی خود را در فتنه ۸۸ با نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرده در کشور اجازه فعالیت داشته باشد. آیا عضویت در چنین سایتی کمک به دشمن نیست؟

خرم‌آبادی مشکل دیگر فیس‌بوک را داشتن صدها میلیون محتوای مجرمانه علیه مقدسات اسلامی، اخلاق و عفت عمومی و امنیت کشور دانست و گفت: در سایت فیس‌بوک فقط بیش از ۲۵۰ میلیارد تصویر وجود دارد و هر ساعت ۱۴ میلیون محتوا به این سایت اضافه می‌شود. لذا کثرت محتوای فیس‌بوک و ماهیت اشتراک‌گذاری و توزیع شبکه ای محتوای آن موجب شده تفکیک محتوای مجرمانه از محتوای غیرمجرمانه در این سایت امکانپذیر نباشد. بنا بر این فعالیت چنین سایتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فیسبوک یک سایت دارای محتوای مبتذل و مستهجن است و نظر به اینکه بر اساس بند(ب) ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه ای ترغیب و تشویق افراد به عضویت در سایت های دارای محتوای مبتذل و مستهجن به هر نحو که باشد جرم محسوب می شود. بنا بر این دستگاه قضایی می تواند با کسانی که مردم را با اقدامات خود وادار به عضویت در سایتهای مبتذل و مستهجن می کنند برخورد کند.

وی در ادامه بیان مشکلات فیس‌بوک گفت: مشکل دیگر فیس‌بوک این است که عامل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله روابط نامشروع است شاید به همین علت رئیس جمهور آمریکا و همسرش اعلام کردند اجازه نداده اند دخترانشان عضو فیس بوک شوند طبق تحقیقاتی که مراکز تحقیقاتی آمریکا و انگلستان بعمل آورده اند عامل اصلی یک سوم طلاق ها در انگستان و یک پنجم آنها در آمریکا فیس بوک بوده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به اینکه فیس‌بوک یک سایت صهیونیستی است گفت: یک فرد صهیونیست به نام مارک زاکربرگ که چهارمین صهیونیست تأثیرگذار در جهان است مدیر این سایت و جزء مالکین آن است و مابقی سهامدارانش نیز صهیونیست‌هایی هستند که جزو نفرات اول تا سوم تأثیرگذار در جهان هستند. وقتی جوانان با بصیرت و ورزشکار کشورمان به لحاظ ماهیت پلید رژیم صهیونیستی از مسابقه با ورزشکارانی که نماینده این رژیم منحوس هستند خودداری می‌کنند، جا دارد که برخی از مسئولین کشوری که عضو فیس‌بوک هستند از این جوانان الگو گرفته و شجاعانه از عضویت در فیس‌بوک که مدیر آن یک صهیونیست است انصراف دهند.

مشاور قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: فیس‌بوک یک سایت جاسوسی است که برای جمع‌آوری و تحلیل و بهره برداری از اطلاعات مردم کشورهای مختلف جهان طراحی شده است. این سایت تحت کنترل سرویس‌های جاسوسی آمریکا و نظام کثیف صهیونیستی است بنابراین هر چه اعضای ایرانی فیس‌بوک بیشتر باشد به لحاظ نظارت این سایت بر رفتار کاربران و پردازش و تحلیل و بهره برداری از اطلاعات آنها، اشراف اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر کشور ما بیشتر خواهد شد. بنابراین کسانی که مردم را به عضویت در فیس‌بوک تشویق می‌کنند آب به آسیاب سرویس‌های جاسوسی دشمن می‌ریزند.

خرم آبادی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود شبکه‌های اجتماعی داخلی مسئولینی که می تواننند از طریق شبکه های اجتماعی با مردم مرتبط باشند عضو شبکه‌های داخلی نمی‌شوند گفت: من هم تعجب می کنم و جای تاسف است که وقتی صدها شبکه اجتماعی اینترنتی داخلی در کشور وجود دارد که برخی از آنها حدود سه میلیون کاربر دارد بقول شما برخی از مسئولین کشور به جای حمایت از آنها به عضویت شبکه‌های خارجی در می‌آیند و با رفتار خود جوانان را نیز تشویق به عضویت در این شبکه‌های معاند و فاسد اجتماعی خارجی که هیچ کنترل و نظارتی بر آنها نیست می‌کنند.

خرم‌آبادی تصریح کرد: برآورد شده که هر عضو فیس‌بوک سالیانه چندین دلار به فیس‌بوک سود می‌رساند، چرا این سود نصیب شبکه‌های اجتماعی داخل کشور نشود؟ عضویت مسئولین کشور در شبکه های اجتماعی داخلی و تشویق مردم به عضویت در آنها باعث رونق فناوری اطلاعات در داخل می‌شود و حتی ایجاد شغل می‌کند.

دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: من از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل عضویت در شبکه‌های اجتماعی داخلی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم. قطعاً این اقدام خدا پسندانه و هوشمندانه ایشان موجب رونق سایتها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و ایجاد شور و شوق در هموطنان عزیز خواهد شد و در عین حال از اشراف اطلاعاتی دشمن در کشور ما و سایر توالی فاسدی که فیس بوک دارد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: جای تبریک دارد که به محض ورود وزیر ارتباطات به یکی از این شبکه‌های اجتماعی حدود ۱۰ هزار نفر با ایشان ارتباط بر قرار کردند و مسائل خود را با وزیر محترم در میان گذاشتند.

خرم‌آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که این رفتار خردمندانه و خداپسندانه الگو و سرمشقی برای سایر مسئولین کشور شود.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...