نسخه چاپی

یك چهارم اروپا در معرض خطر فقر

براساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا حدود یك چهارم جمعیت این قاره در معرض خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از صدای روسیه؛ موسسه آمار اروپا موسوم به یورو استات هشدارد داد، بیش از ۱۲۴ میلیون شهروند اروپایی معادل یک چهارم کل جمعیت اروپا با تهدید ناشی از فقر اقتصادی و محرومیت های اجتماعی روبرو هستند.
بر اساس این گزارش یورو استات افزود، سال گذشته بیش از ۱۲۴/۵ میلیون نفر از مردم اروپا معادل ۲۴/۸ درصد جمعیت این قاره در معرض فقر و محرومیت اجتماعی بوده اند. این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۲۴/۳ درصد و در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز به ۲۳/۷ درصد رسیده بود.
بلغارستان با ۴۹ درصد، رومانی ۴۲ درصد و لتونی با ۳۷ درصد در صدر این فهرست قرار دارند و پس از این کشورها، یونان، لیتوانی و مجارستان قرار گرفته اند.در مقابل کشورهای هلند و جمهوری چک با ۱۵ درصد، فنلاند ۱۷ درصد، سوئد و لوکزامبورگ با ۱۸ درصد کمترین جمعیت در معرض خطر فقر را دارند.
هنوز برخی کشورهای بزرگ اروپا مثل ایتالیا با مشکلات زیادی در زمینه فقر روبرو هستند. حدود ۱۸/۲ میلیون ایتالیایی با فقر مواجه هستند که این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود و معادل ۲۹/۲ درصد جمعیت این کشور است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است و با بحران بدهی ۲ هزار میلیارد یورویی نیز روبرو است. ایتالیا با کمترین رشد اقتصادی در ده سال اخیر در بین کشورهای عضو یورو روبرو شده است.بیش از ۱۲ درصد جوانان ایتالیایی بیکار هستند و این کشور با طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...