نسخه چاپی

پایان روز اول مذاكرات كارشناسی ایران و ۵+۱ در وین

اولین روز نشست كارشناسی نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در وین در حالی پایان یافت كه به گفته برخی دیپلمات های غربی خروجی این گفتگوها تعیین زمان توقف فعالیت های حساس هسته‌ای ایران و رفع تحریم های غرب بر اساس توافقنامه ژنو است.

به گزارش نما به نقل از رویترز اولین روز نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ در وین در حالی پایان یافت که به گفته برخی دیپلمات های غربی خروجی این گفتگوها تعیین زمان توقف فعالیت های حساس هسته ای ایران و رفع تحریم های غرب بر اساس توافقنامه ژنو است.

این نشست که حضور نمایندگانی از آژانس انرژی اتمی به عنوان ناظر همراه است امروز ادامه می یابد. هیئت کارشناسی ایران به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در این مذاکرات شرکت کرده است.

به گزارش رویترز، قرار است خروجی این مذاکرات تعیین زمان توقف فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران و در مقابل تعدیل تحریم های غرب بر اساس توافق ژنو باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که در این مذاکرات حضور دارد. پیش بینی می‌شود این دور از مذاکرات که پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها صورت می گیرد تا اواخر هفته جاری ادامه یابد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگو با شبکه پرس تی وی اعلام کرد در این نشست درباره سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و بررسی می شود.

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند برخی جزییاتی که در گفتگوهای اخیر ژنو بررسی نشد بایستی در سطوح کارشناسی و پیش از عملیاتی شدن توافق نامه ژنو مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...