نسخه چاپی

پاكستان مدعی توافق با ایران در زمینه خط لوله صلح شد

پاكستان از توافق با ایران برای سرعت بخشیدن برای اجرای پروژه خط لوله گاز ایران و پاكستان (صلح) خبر داد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، وزارت خارجه پاکستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که با ایران برای سرعت بخشیدن برای اجرای پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان که مدتهاست به تاخیر افتاده و قرار است میدان گازی پارس جنوبی ایران را به مشتریان گاز در جنوب آسیا وصل کند، به توافق رسیده است.

آمریکا مخالف این پروژه 7.5 میلیارد دلاری است زیرا معتقد است این پروژه تحریمهای این کشور را علیه ایران نقض می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان پس از نشست وزیر نفت این کشور با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد: دو طرف کار تکمیل خط لوله را سرعت خواهند بخشید.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: همچنین توافق شد که کمی پس از این دیدار، دیداری بین کارشناسان دو طرف برای بررسی پارامترهای تسریع کار روی پروژه خط لوله آی-پی (ایران و پاکستان) برگزار شود.

این وزارتخانه به زمان تکمیل پروژه خط لوله ایران- پاکستان اشاره نکرد.

ایران و پنج+یک ماه گذشته درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و همچنین لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران و کار روی یک راهکار جامع طی شش ماه آینده به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، پاکستان به خط لوله واردات گاز از ایران که بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد احتیاج دارد تا کمبود شدید انرژی در کشور خود را که باعث فلج شدن اقتصاد این کشور شده برطرف کند.

اما این کشور به دلیل نبود منابع مالی و هشدارهای آمریکا مبنی بر مواجه شدن با تحریم، پیشرفت کمی در احداث بخش پاکستانی خط لوله داشته است.

ایران حدود 900 کیلومتر از این خط لوله را در خاک خود احداث کرده است. براساس قرارداد دو طرف از سال آینده روزانه 21.5 میلیون متر مکعب گاز ایران به پاکستان صادر خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...