نسخه چاپی

تولید داروی خوراكی ایدز/قرص انرژی زایی كه به HIV می‌انجامد

رئیس مركز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به مقدمات تولید داروی خوراكی برای درمان ایدز، درباره قرص انرژی زایی كه افراد در مهمانی‌های مصرف می‌كنند و به HIV می‌انجامد، هشدار داد و گفت: بررسی میزان ابتلا به ایدز از طریق شیشه آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مینو محرز درباره مزایای درمانی داروی آیمود اظهار داشت: داروی آیمود تنها داروی در دنیا است که بدون عارضه است و این دارو برای بیماران ایرانی نیز تجویز می‌شود، این دارو سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد، بنابراین بیمار با مصرف این دارو انرژی پیدا می‌کند، ما نیز در مرکز تحقیقات ایدز روی داروی خوراکی آیمود کار کرده ایم و اگر به نتیجه مطلوب برسیم پروژه داروی خوراکی آیمود که ساخته شده است را شروع می‌کنیم.

قرص انرژی زای که به HIV می‌انجامد

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور با هشدار نسبت به مصرف شیشه در پارتی‌ها که جلوگیری از مصرف آن نیز بسیار سخت است، افزود: به خاطر اینکه این ماده بسیار خطرناک است و جوان‌ها از آن استفاده می‌کنند و قدرت جنسی را ۳ تا ۴ برابر می‌کند و ما در مهمانی ها این موارد را داریم.

آغاز بررسی میزان ابتلا به ایدز از طریق شیشه

محرز بیان داشت: ما تحقیقات درباره شیوع HIV در مصرف کنندگان شیشه را آغاز می‌کنیم، چون خیلی‌ها این مواد را به صورت مخلوط استفاده می‌کنند به خصوص معتادان، براین‌اساس مشکل بزرگ ما این اساس که از شیشه به عنوان انرژری استفاده می‌شود و باید درباره این ماده مخرب در آموزش و پرورش و رسانه ملی اطلاع رسانی شود، اکثر جوانها که نزد ما می‌آیند فکر نمی‌کنند شیشه ماده مخدر است و تصورشان این است که شیشه فقط انرژی زا بوده و این وحشتناک است.

موج بعدی ایدز

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران عنوان کرد: این مشکلات به خاطر آن است که روند کاهش آسیب کمرنگ شد و در اردوگاه‌ها این مسئله را جمع کردند و تمام برنامه‌هایی که ما به اجرا در آورده بودیم، تحت شعاع قرار گرفت، موج بعدی ایدز را بار دیگر را خواهیم داشت و این مسئله بسیار نگران‌کننده‌ است.

۵ درصد کودکان کار مبتلا به HIV مثبت

محرز خاطرنشان کرد: درباره مسئله شیوع HIV در کودکان کار نیز تحقیقات را انجام داده‌ایم و وقتی نتایج شهر تهران را که مشاهده می‌کردم سردرد گرفتم، کودکان ۱۰ تا ۱۸ سال که کودکان کار بودند ۵ درصدشان HIV مثبت داشتند. هپاتیت B و C نیز در آنها بیشتر بود و اعتیاد نیز در پسرها بیشتر مشاهده شد و تازه این آمار برای ۵ سال پیش است و ما باید بار دیگر آمار جدیدی انجام دهیم.

۱۳۹۲/۹/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...