نسخه چاپی

تظاهرات دانشجویان لندن در اعتراض به خشونت پلیس

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های لندن، بعد از ظهر روز چهارشنبه در انجمن دانشجویان این شهر تجمع و به رفتار خشن پلیس انگلیس با دانشجویان معترض در شهرهای این كشور اعتراض كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دانشجويان معترض سپس به سمت دانشگاه لندن حرکت کردند و با شکستن در دانشگاه، به راهپيمايي در بخش هاي گوناگون اين دانشگاه پرداختند و اعتراض خود را گسترش دادند. در راهپيمايي اعتراض آميز روز چهارشنبه دانشجويان دانشگاه لندن، پليس حضور نداشت. در هفته‌هاي اخير، پليس ده ها نفر از فعالان دانشجويي را که به سياست هاي دولت اين کشور اعتراض دارند و اين سياست‌ها را خصوصي‌سازي آموزش عالي مي‌نامند، بازداشت کرد و شماري از آنان را مورد ضرب و شتم نيز قرار داده است.

هفته پيش دانشجويان در 9 دانشگاه انگليس، دست به تظاهرات زدند و بخش‌هايي از دانشگاه ها را در اعتراض به سياست هاي دولت، اشغال کردند. پليس با ضرب و شتم دانشجويان معترض و بازداشت 41 نفر از آنان، تلاش کرد از گسترش اعتراض‌ها پيشگيري کند. شدت عمل پليس به گونه‌اي بود که جان مک دانل، نماينده مجلس، از رفتار خشن پليس انتقاد کرد و در سخناني در مجلس اين کشور، نگراني خود را از خشونت پليس در رويارويي با تظاهرات مسالمات آميز دانشجويان، ابراز کرد.

شبکه تلويزيوني بي‌بي‌سي هم گزارش داد حکم ممنوعيت تظاهرات در محوطه دانشگاه‌هاي انگليس، تا ماه ژوئن صادر شده اما بعيد است مانع اقدامات اعتراضي دانشجويان شود.

در اين حال انجمن دانشجويان دانشگاه ساسکس اعلام کرد در پي تظاهرات اوايل اين هفته در اعتراض به افزايش شهريه ها و کاهش بودجه بخش آموزش، پنج دانشجو از اين دانشگاه اخراج شده‌اند. در دو هفته اخير، دانشجويان در شهرهاي لندن، بيرمنگهام، اگزتر، گلداسميث، ادينبورو، ووريک، شفيلد و اولستر عليه سياست هاي دولت تظاهرات کرده‌اند.

۱۳۹۲/۹/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...