نسخه چاپی

ایران قدرت بین‌المللی در عرصه دیپلماسی

عکس خبري -ايران قدرت بين‌المللي در عرصه ديپلماسي

رئیس سازمان بسیج اساتید كشور گفت: ایران نظام دو قطبی را به چند قطبی تبدیل كرده و امروز در عرصه دیپلماسی یك قدرت بزرگ بین‌المللی است.

به گزارش نما؛ "سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در کنگره شهدای جهاد علمی که به موضوع پاسداشت مجاهدت‌های شاخص جهاد علمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما که امروز پنج شنبه(21آذرماه) برگزار شد، در ابتدای سخنانش گفت: بسیار خرسندم که این محفل شهدای جهادعلمی برگزار شده و از خانواده‌های معظم شهدا که در این مراسم حضور دارند بسیار سپاسگذارم.
صلاحی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر که این مراسم برگزار می‌شود نمایندگان ما با طرف‌های غربی پرونده هسته‌ای‌مان را دنبال می‌کنند و از این پرونده به عنوان مهم‌ترین موضوع بعد از جنگ سرد از آن نام می‌توان برد.
وی با تاکید براینکه ایران نظام دوقطبی را به چند قطبی تبدیل کرده افزود: به حرمت دین اسلام و مقاومت و اقتدار ایران در عرصه دیپلماتیک امروز کشورمان به سمت قدرت بین‌المللی گام برمی‌دارد.
صلاحی با اشاره به اینکه ما از نمایندگان در مذاکرات حمایت می‌کنیم افزود: غربی‌ها جنگ 8 ساله را بر ما تحمیل کردند و به دنبال آن شورای امنیت عراق را متداول اعلام نکرد.
وی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ما را منفجر کردند گفت: در این راستا نیز شوریا امنیت هیچ اقدامی نکرد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تا جایی که در منطقه قدرت نباشد ابرقدرت‌ها عقب‌نشینی نخواهند کرد افزود: برگزاری این مراسم این پیام را به دنبال دارد که نمایندگان ما در برنامه هسته‌ایمان مقاوم باشند زیرا آمریکا برای 50 سال دیگر ما برنامه‌ریزی کردند همواره نمی‌خواهد ما در این مسیر پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.
صلاحی با بیان اینکه در سوخت هسته‌ای ما خون شهدایمان ریخته است گفت: پیشرفت علمی ما حاصل خون شهدای هسته‌ایمان است و هیئت دیپلماسی ما در این مسیر عقب‌نشینی نخواهد کرد و یادواره شهدا درواقع کسب قدرت بین‌المللی در جهان است.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با تمدن نوین اسلامی در مسیر دیپلماسی‌اش در مذاکرات هسته‌ای کوتاه نمی‌آید و چیزی نمی‌تواند ایران را در این مسیر محدود کند.

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...