نسخه چاپی

تا دولت بخواهد پروژه‌ها ادامه می‌یابد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه گفت: امروز بزرگترین پیمانكاران به عنوان پیمانكار قرارگاه در حوزه‌های مختلف معدن، صنعت و عمران و كارهای مشاوره‌ای فعالیت می‌كنند و در بحث ماشین آلات و تجهیزات حدود 13 هزار و 500 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خاص در اختیار قرارگاه است.

به گزارش نما؛ سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در نشست خبری امروز اظهار داشت: تاسیس این قرارگاه در سال 68 براساس اصل 147 قانون اساسی و بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت که پس از دوران دفاع مقدس نیز براساس مقتضیات زمان اقدامات خود را در راستای آبادانی کشور انجام داد.

وی افزود: همان طور که سپاه در دوران دفاع مقدس پیش گام بود در دوران سازندگی نیز حضور فعالی داشت.

سردار عبداللهی تصریح کرد: این قرارگاه در بحث زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای خطوط آب و گاز و ساخت پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی که بیش از 7.5 میلیون متر مکعب گاز سراسری تزریق می‌شود فعال بوده است.

وی گفت: امروز قرارگاه خاتم الانبیا توان بسیار بالا و خوبی را در مملکت ایجاد کرده و به لطف خدا بستر مناسبی را در سراسر کشور دارد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هر کجا که نگاه می‌کردید غرش تانک و توپ بود و امروز غرش دستگاه‌های مهندسی در سراسر کشور طنین انداز است و الحمدالله فعالیت‌های خوبی در کل کشور انجام می‌شود.

سردار عبداللهی اظهار داشت: امروزه حدود 150 هزار نفر مستقیما در قرارگاه مشغول به کار هستند که از این تعداد 50 هزار نفر مدیریت و اجرای پروژه‌ها را به عنوان نیروهای قرارگاه برعهده دارند و 100 هزار نفر نیز پیمانکاران بخش خصوصی هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا سپاه درباره همکاری با بخش خصوصی تصریح کرد: امروز بزرگترین پیمانکاران به عنوان پیمانکار قرارگاه در حوزه‌های مختلف معدن، صنعت و عمران و کارهای مشاوره‌ای فعالیت می‌کنند و در بحث ماشین آلات و تجهیزات حدود 13 هزار و 500 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خاص در اختیار قرارگاه است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های بزرگ توسط مهندسین ایرانی و ساخت سد و رفع مشکل آب به ویژه در مناطق محروم گفت: پروژه‌های صنعتی و پالایشگاه‌ها که قبلا توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد و هر روز بهانه‌های مختلفی به میان می‌آوردند اما امروز که بخش اول این پالایشگاه افتتاح شده بحث طراحی، تجهیز و تامین کالا و راه اندازی توسط مهندسان ایرانی و خود قرارگاه انجام گرفته و در فازهای 15 و 16 استخراج 12 و نیم میلیون متر مکعب گاز استارت زده شده است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های ملی و جاده‌ای چیزی حدود 4 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بزرگراه و راه ریلی در کشور در حال احداث و اجرا داریم و آزاد راه حرم تا حرم جز رکوردها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به خود کفایی این قرارگاه در پروژه‌های عمرانی و پیمانکاری گفت: بیش از 1500 پروژه در دولت‌های مختلف صورت گرفته و ما وظیفه خودمان را در همه دولت‌ها انجام داده‌ایم و نیز علت هجمه رسانه‌ای دشمن علیه فعالیت‌های سپاه این است که دشمن از تلاش ما در جهت آبادانی کشور رنج می‌برد.

سردار عبداللهی با اشاره به خدمت صادقانه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به کشور، تعامل با پیمانکاران داخلی و بی‌نیازی از طرف‌های خارجی و نیز همکاری با دولت‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم گفت: حرکت به سوی خودکفایی مهمترین تاثیر تحریم‌ها بوده و در بستر تحریم بخش عظیمی از نیازهای کشور در داخل تامین می‌شود.

وی افزود: همه می‌دانند که تحریم‌ها در مسیراجرای پروژه‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند اما ملت غیور ایران با توکل بر خدا از ظرفیت‌ها و توان داخلی استفاده می‌کند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند به سمت خودکفایی حرکت می‌نمایند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: تحریم‌های استکبار جهانی علیه کشور عزیزمان چیز جدیدی نیست و ما 34 سال است که تحریم شده‌ایم و در برابر تحریم و سختی‌های ناشی از آن دستاوردهایی نیز در عرصه‌های مختلف حاصل کرده‌ایم که خود نشانی از ناکارآمدی تحریم‌هاست به عنوان مثال امروز بسیاری از قطعات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در داخل تامین می‌شود و نیازی به کمک خارجی نیست.

سردار عبداللهی درباره اقدامات وزارت نفت گفت: آن اقدامات مربوط به تدابیر وزارت نفت بوده است و به عنوان اولین تجربه برای بومی سازی بحث تحریم‌ها که پیش آمد باعث شد کار فازهای پارس جنوبی عقب بیفتد.

وی افزود: ما این ادعا را داریم که پایه فازهای 15 و 16 گذاشته شده و پایه‌ای برای فازهای دیگر بوده لذا ما کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم و 4 فاز وجود دارد که ما ترین اول آن را با 8 میلیون متر مکعب گاز راه اندازی کرده‌ایم.

سردار عبداللهی درباره سکوهای دریایی تصریح کرد: کار ساخت پالایشگاه و فازهای گازی در دو موضوع جدا از هم یعنی در خشکی و دریا صورت می‌گیرد که در خشکی بیش از 95 درصد پیشرفت توسط قرارگاه صورت گرفته و بخش دریا با شرکت‌های دیگر است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا درباره برخی از اظهارنظرها مبنی بر این که فعالیت سپاه در امور سازندگی درست نیست گفت: این ایراد و ادعا را بیشتر دشمن خارجی مطرح می‌کند بسیاری از کشورها بعد از جنگ در ساخت کشور خود به همه نیروهای خود اتکا کرده‌اند.

وی افزود: اصل 147 قانون اساسی به ما اجازه ورود در کارهای سازندگی داده و امروز ظرفیتی که در قرارگاه وجود دارد یک ظرفیت مردمی و بسیجی است.

سردار عبداللهی اظهار داشت: از نظر تربیت نیروهای انسانی و تامین تجهیزات مدرن و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات و مهندسی که امروز قرارگاه دارد در هیچ کجا وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره خودکفایی در پروژه‌های عمرانی و پیمانکاری گفت: قطعا همین طور بوده است در اوایل جنگ تجربه و تجهیزات کافی نداشتیم اما ابزار مهم توکل برخداوند را داشتیم و توانستیم در مقابل همه دنیا ایستادگی کرده و یک وجب از خاکمان را از دست ندهیم.

وی افزود: تحریم‌های ما 34 ساله است و جمله‌ای که حضرت امام فرمودند که ما می‌توانیم را در این مدت اجرا کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: در گذشته نمی‌گذاشتند مهندسان ما در سایت و حتی در سدها حضور یابند اما امروزه همه پروژه‌ها به عهده مهندسین ما است که آن را مدیریت می‌کنند لذا با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی و توکل برخدا می‌توانیم به همه موفقیت‌ها دست یابیم.

وی افزود: قرارگاه از لحاظ قطعات مورد نیاز 55 تا 60 درصد را تامین می‌کند لذا قرارگاه میدان کار دارد و از مهندسین به عنوان طراح کار استفاده کرده و با دقت و توکل به اهداف خود خواهیم رسید.

سردار عبداللهی درباره اجرای پروژه صدر در طول 26 ماه گفت: این بستگی به یک موضوع ندارد و عوامل دیگر در آن دخیل بوده‌اند لذا سه عنصر کارفرما، مهندسین مشاور و پیمانکاران باید هم گام و همزمان با یکدیگر در این زمینه کار می کردند و تامین مالی پروژه‌ها نیز همزمان و به موقع صورت می‌گرفت.

وی افزود: پروژه صدر پروژه خاصی بود که با توجه به پیچیدگی‌های شهری و سرعت کیفیت و اقتصادی بودن انجام شد لذا می‌توانست در ظرف شش سال انجام شود اما در ظرف 26 ماه انجام شد.

سردار عبداللهی درباره به کارگیری نخبگان دانشگاهی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این حجم از پروژه‌های عظیم بدون حضور نخبگان و مهندسین ایرانی صورت نمی‌گیرد لذا نزدیک به 30 درصد از نخبگان دانشگاهی و کادر علمی دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان در تمامی پروژه‌های قرارگاه حضور دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا درباره انجام پروژه آزادراه تهران شمال و خبری که گفته شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از آن کنار گذاشته شده اظهار داشت: این خبر درست نبود انجام پروژه این آزادراه از آرزوهای مردم است و ما هم قرارداد داریم و هم ابلاغ شده اما برای اجرای این پروژه عظیم با 50، 60 کیلومتر تونل و 12 کیلومتر پل لازم است مقدماتی انجام شود.

وی افزود: اجرای این قرارداد از 36 ماه تا 4 سال ذکر شده اما باید حتما منابع مالی آن تامین شود که در این صورت به راحتی آن را انجام می‌دهیم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: با برخی از منابع صحبت کردیم که آن‌ها از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند اما به هر صورت تدبیر دولت به دست خودشان انجام می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا درباره فازهای جدید پارس جنوبی گفت: قرار نیست که پیمانکار خودش سرمایه گذاری کند و درباره اظهارات وزیر نفت نیز جایش اینجا نیست که توضیح دهم اما ما تابع تدبیر دولت هستیم و خودمان را به عنوان سربازان نظام می‌دانیم.

وی درباره واگذاری سهام شرکت صدرا اظهار داشت: این واگذاری قطعی نشده و بحث‌هایی بوده که همین طور مانده است.

سردار عبداللهی درباره همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با دولت یازدهم پس از انتخابات گفت: ما وظیفه خودمان را در همکاری با همه دولت‌ها انجام داده‌ایم در دولت‌های آقایان هاشمی، خاتمی، احمد‌ی‌نژاد و روحانی همین طور کار خود را ادامه داده‌ایم و بیش از هزار و 500 پروژه در دولت‌های قبل صورت گرفت.

وی افزود: ما کاری به بحث‌های سیاسی جامعه نداریم و براساس احساس تکلیف و روحیه جهادی و انقلابی برای بهبود معیشت اقتصادی مردم و اشتغال جوانان دغدغه داریم.

وی تصریح کرد: اکثر پروژه‌های ما فعال هستند و تا هر وقتی که تدبیر دولت براین باشد ادامه خواهد یافت لذا ما تاکنون بحث عدم همکاری با دولت نداشتیم و الحمدالله پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

سردار عبداللهی درباره پروژه‌های ریلی گفت: بیش از 3 تا 4 هزار کیلومتر پروژه ریلی در اختیار قرارگاه قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا درباره تحریم‌ها گفت: فازهای جدید پارس جنوبی نیز جزو تحریم‌ها بوده اما قرارگاه توانسته همه تجهیزات مورد نظرش را تامین کند.

سردار عبداللهی درباره علت هجمه رسانه‌ای دشمن علیه فعالیت‌های سازندگی سپاه اظهار داشت: همواره کسی که در میدان حضور دارد در تیررس دشمنی‌ها است و دشمن از کسی که در جهت آبادانی کشور تلاش می‌کند رنج می‌برد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد میدان کار را از ما بگیرد زیرا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به طور مستقیم 150 هزار نفر و به طور غیرمستقیم چند برابر این تعداد را مشغول به کار کرده لذا ما توجهی به این حرف‌ها نمی‌کنیم و اهمیتی برای ما نداشته و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

سردار عبداللهی درباره اقدامات محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: در کنار انجام هر کدام از پروژه‌ها به عنوان صدقه یا خمس کار در شعاع 70 کیلیومتری آن پروژه خدماتی را ارائه می‌دهیم که تاکنون 3 هزار مورد آن انجام شده که به غیر از 250 هزار پروژه قرارگاه بوده و در زمینه محرومیت زدایی 12 هزار پروژه دیگر را در دست اجرا داریم.

وی افزود: کار در قسمتی از روستاها راه سازی، ساخت مساجد، حسینیه، غصال خانه .... مواردی از این قبیل است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پروژه حرم تا حرم گفت: این پروژه از قم تا مشهد مقدس صورت می‌گیرد و همان طور که می‌دانیم تامین مالی پروژه‌ها از دو سه طریق یا از منابع دولت و برخی از فاینانس خارجی و بعضی نیز با مشارکت ما انجام می‌شوند.

وی افزود: در ساخت آزادراه حرم تا حرم که 150 کیلومتر است قطعه اول آن در 4 باند رفت و برگشت از قم تا گرمسار و سمنان ظرف چند ماه آینده تکمیل می‌شود که 40 درصد سرمایه گذاری توسط قرارگاه و 60 درصد توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: ساخت دو باند این آزاد راه 11 سال طول کشیده اما این 4 باند در دست اجرا ظرف دو سال انجام می‌شود که تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد و قطعه‌های بعدی نیز در اولویت‌های بعدی خواهد بود لذا قطعه اول دو ساله انجام شده است.

وی درباره تعداد پروژه‌هایی که خاتمه یافته است گفت: پروژه‌های صنعتی از زمان تاسیس قرارگاه بیش از 1500 پروژه و نزدیک به 250 پروژه عمرانی نیز انجام شده است.

سردار عبداللهی اظهار داشت: وظیفه ما این است که در جهت آبادانی مملکت کوشش کنیم در حال حاضر کشور ما تبدیل به یک کارگاه شده و فارغ التحصیلان و خانواده‌های آن‌ها دغدغه کار دارند و این امید را دارند که در این پروژه‌ها مشغول به کار شوند لذا این وظیفه عظیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را نشان می‌دهد.

وی افزود: کشور ما بسیار عظیم و وسیع است و نعمت‌های فراوانی دارد در کشور ما در هر استانی سه چهار آب و هوای متنوع و پتانسیل‌های عظیمی وجود دارد که به امید خدا می‌توانیم آن‌ها را جایگزین نفت کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: به عنوان فردی که 20 سال سابقه فعالیت در این قرارگاه را داشته می‌گوییم که هر سختی و مشکلی بوده با توکل به خدا و با استقامت و مقاومت رفع کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: درباره جایگزینی نفت سال گذشته 10 هزار تن فولاد وارد کشور شده در حالی که ما می‌توانیم کارخانه‌های فولاد بسازیم و از ذخایر عظیمی که در دل کوه‌ها وجود دارد استفاده کنیم.

سردار عبداللهی خاطر نشان کرد: امیدواریم مملکت را با تلاش عزیزان و با توجه به این که دولت اعتقاد دارد کشور را بسازد رو به آبادانی ببریم لذا ما امروز باید تولید کار کنیم تا جوانان ما در بستر کار قرار گیرند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری با حضور سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه خبرنگاران حوزه سازندگی و دفاعی لوح تقدیری را به سردار عبداللهی و همکاران وی برای قدردانی از زحماتشان تقدیم کردند.

سردار شریف در این تقدیر گفت: با توجه به تبلیغات دشمن علیه فعالیت‌های سازندگی سپاه به این افتخار می‌کند که برای پیشبرد کار کشور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این فعالیت‌های بزرگ می‌پردازد و جمله معروف مقام معظم رهبری را که "ایرانی بسیازید که هر کس به این کشور نگاه کند شما را تحسین کند" سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...