نسخه چاپی

درخواست سازمان پدافند غیرعامل برای "مدرسه آماده"

عکس خبري -درخواست سازمان پدافند غيرعامل براي "مدرسه آماده"

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل كشور با بیان اینكه از نظر سازمان پدافند غیر عامل همه افراد جامعه برای حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید آماده باشند، گفت: جهت مدرسه آماده، خواست سازمان پدافند غیر عامل و بسیار مهم است.

به گزارش نما ،دکتر محبی اظهار کرد: پدافند غیر عامل در جامعه جهانی تحت عنوان دفاع غیر نظامی مطرح است که از دو رویکرد دفاع از مردم و دفاع توسط مردم پیگیری می شود.

وی ادامه داد: ما هم در این راستا تلاش هایی خواهیم کرد. از نظر سازمان پدافند غیر عامل همه افراد جامعه برای حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید آماده باشند.

وی گفت: در واقع نوع حوادثی شبیه به حادثه کووید ١٩ که به صورت اتفاقی جامعه را درگیری می کند، حوادث مختلفی مثل سایبری و.. هم داریم. در حوزه های پرتوها و اقتصادی هم سهم سازمان پدافند غیر عامل است که تمهیدات لازم را بیندیشد و کاری کنیم که جامعه در برابر این ها مصون شود.

محبی ادامه داد: ما باید آینده های پیشگیرانه داشته باشیم و پدافند غیر عامل باید تمهیدات مبارزه را داشته باشد. از این جهت مدرسه آماده، خواست سازمان پدافند غیر عامل و بسیار مهم است.

وی گفت: مدرسه آماده باید بتواند خود را محافظت کند و خود مدرسه باید به عنوان پناهگاه برای ما کاربرد داشته باشد. همین حالا این کارها را از مدرسه توقع داریم و بسیاری از مدارس هم خدمات کووید ١٩ را ارایه می دهند.

محبی افزود: به لحاظ اینکه پدافند غیر عامل باید بیشتر در ذهن شکل بگیرند، از نظر ما فرهنگ بسیار مهم است که این ها از ابتدا به دانش آموزان منتقل شود. حتی فصلی از کتاب آمادگی دفاعی به پدافند غیر عامل اختصاص پیدا کرده است. علاوه بر این فیلم و انیمیشن هایی تولید شده و ما رضایت خود را از آموزش و پرورش در این خصوص اعلام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل هم مکان یابی است، که مدرسه باید در مکان خاصی باشد.

محبی گفت: پیش از بحران حتما باید آموزش و آمادگی مدارس را ایجاد کنیم، هم معلم و هم دانش آموزان باید با حوادث آشنا باشند، از این جهت برای آموزش حداقل هشت کتاب را پدافند غیر عامل برای سنین مختلف آماده کرده است. حتی کتابی تحت عنوان آموزش عموم مردم آماده کرده ایم.

وی افزود: از این جهت اقدامات خوبی انجام شده و ما سند راهبردی پدافند غیر عامل آموزش و پرورش را نوشتیم و حتی نقشه راه آن به رشته تحریر درآمده است. تقاضای ما این است که مدیریت افکار عمومی، تخلیه اضطراری و... مد نظر قرار گیرد و بعد از بحران ما به دنبال ارتقا روحیه هستیم.

وی گفت: از نظر ما مدرسه آماده یعنی واجد همه این شرایط بودن. در سازمان پدافند غیرعامل همکاری خود را در این زمینه اعلام می کنیم که ان شالله در حوادث احتمالی بتوانیم جامعه آماده داشته باشیم.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...