نسخه چاپی

خبر خوشحال كننده برای میلیاردرهای ایران

عکس خبري -خبر خوشحال کننده براي ميلياردرهاي ايران

با فراهم شدن امكان استقرار و نگهداری هواپیماهای شخصی، پرواز این هواپیماها ساده‌تر می‌شود. اتفاقی كه البته جز قشر میلیاردر ایرانی كسی را خوشحال نخواهد كرد‍!

به گزارش نما به نقل از مجله مهر: با فراهم شدن امکان استقرار و نگهداری هواپیماهای شخصی، پرواز این هواپیماها ساده‌تر می‌شود. اتفاقی که البته جز قشر میلیاردر ایرانی کسی را خوشحال نخواهد کرد‍!

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور امروز از امکان استقرار هواپیماهای شخصی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: «با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، کسانی که توانایی مالی دارند می‌توانند هواپیماهای فوق سبک خود را در فرودگاه‌های کم‌ترافیک کشور مستقر کنند.» تصمیمی که به گفته محمود رسولی‌نژاد با توافق سه جانبه سازمان صنایع هوایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و بخش خصوصی گرفته شده و علاقه‌مندان به پرواز می‌توانند بدون نگرانی از فضای نگهداری، هواپیماهای دو نفره و فوق سبک خریداری کنند.



با این حال، نگهداری از هواپیماهای شخصی شرایط خاصی دارد که رسولی نژاد آنها را اینطور به ایسنا توضیح می‌دهد: «در بخش کنترل راداری، این مدل هواپیماها تابع مقررات ویژه‌ای هستند و رابطی با کنترل پرواز دارند تا نشست و برخاست به صورت ایمن انجام شود. البته پرواز هواپیماهای فوق سبک در تهران تا شعاع 70 کیلومتری و در شهر‌های بزرگ تا شعاع 40 کیلومتری پذیرفته نمی‌شود. اما برای علاقه‌مندان تهرانی‌ ‌در خارج از شهر فضای پرواز در نظر گرفته شده است.»

مالکین هواپیماهای فوق سبک باید قبل از هر پرواز نقشه پرواز خود را به برج مراقبت فرودگاه مبدا و مقصد اعلام کرده و در طول پرواز راهنمایی بگیرند. این هواپیماها نیاز به باندهای خاصی ندارند و می‌توانند در باندهای کشاورزی نشست و برخاست کنند. از آنجایی که حداکثر وزن این هواپیماها به 600کیلوگرم می‌رسد، باندها نیازی به مقاوم سازی زیادی هم نخواهند داشت.

میلیاردرها پیش‌قدم می‌شوند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در حالی از صدور مجوز پرواز هواپیماهای دو نفره و فوق سبک خبر می‌دهد که سه سال قبل هم توسعه استفاده از هواپیماهای شخصی به طور جدی در برنامه قرار گرفته بود. در آن زمان نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور از تاسیس چند شرکت خبر داده بود که قرار بود به توسعه‌ هوانوردی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.



انتصاری در آن زمان قیمت هواپیماهای دو نفره را حدود 90 میلیون تومان، ‌هواپیماهای چهار نفره را بین 250 تا 300 میلیون تومان و هواپیماهای 6 تا 8 نفره را بین 700 تا 800 میلیون تومان اعلام کرده و از خرید هواپیماهای جدید از کشورهای خارجی خبر داده بود. او گفته بود: «متاسفانه کشورمان در حوزه‌ی هوانوردی عمومی جزو کشورهای جهان چهارم محسوب می‌شود. یعنی ما حتی از کشورهای توسعه نیافته هم عقب‌تریم.»

10میلیون تومان تا خلبان شدن

خلبان هواپیمای فوق سبک برای راندن هواپیما باید 60ساعت دوره تئوری و 50 ساعت دوره عملی دیده باشد که حدود 3ماه طول می‌کشد. برای گذراندن این دوره حداقل سن 18سال و حداقل تحصیلات دیپلم در نظر گرفته شده است. گواهی سلامت کامل از سازمان هواپیمائی کشوری، آشنائی به زبان انگلیسی در حد مکالمه و توانائی خواندن و درک متون در کتب هوانوردی هم از دیگر شرط‌هایی است که برای خلبان‌های تازه کار هواپیماهای شخصی در نظر گرفته می‌شود.
هزینه کلاس‌های تئوری این دوره‌ها یک میلیون و 800 هزار تومان و هزینه کلاس‌های عملی ساعتی 180 هزار تومان است که برای 50 ساعت آموزش 9میلیون تومان خواهد بود.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...