نسخه چاپی

طب سوزنی ایران جهانی شد

فدراسیون جهانی طب سوزنی درنشست اخیر خود یك پزشك ایرانی را به عنوان عضو هیات رییسه برگزید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،دکتر ˈامیر هومن کاظمیˈ متخصص طب سوزنی و عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان عضوهیات رییسه فدراسیون جهانی طب سوزنی انتخاب شد.

دکتر کاظمی روز دوشنبه پیش از بازگشت به کشور، در پکن به ایرنا گفت: نشست مجمع عمومی این فدراسیون جهانی هفته قبل و همزمان با هشتمین کنگره جهانی طب سوزنی توسط رییس فرهنگستان طب سنتی چین و نماینده سازمان جهانی بهداشت در سیدنی استرالیا افتتاح شد.

وی افزود: در این نشست انتخابات اعضاء هیات رییسه برای چهار سال آینده پیگیری شد که درآن بیش از 168 تن از روسا و مقامات و متخصصین دانشکده ها و مراکز آموزشی- تحقیقاتی طب مکمل بیش از 43 کشور دنیا نامزد عضویت در این فدراسیون جهانی بودند.

دراین انتخابات که با حضور کلیه اعضا مجمع عمومی برگزار شد، دکتر کاظمی متخصص طب سوزنی و سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب رای بالایی به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی طب سوزنی وابسته به سازمان جهانی بهداشت و فرهنگستان طب سنتی چین انتخاب شد .

این پزشک ایرانی که جوان ترین عضو هیات رییسه است، همچنین درکنگره جهانی طب سوزنی ضمن ارایه سخنرانی در موردنتایج یک پروژه تحقیقاتی درمان سکته مغزی با طب سوزنی به معرفی توانمندی ها و ویژگی های طب سنتی ایرانی پرداخت.

وی دستاوردهای دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز معرفی کرد که مورد استقبال و توجه ویژه متخصصین سایر کشورها مواجه شد.

در نشست سیدنی کلینیک طب سوزنی درمانگاه دانشکده طب سنتی تهران نیز با ارزیابی مثبت هیات داوران مورد تایید این فدراسیون جهانی قرار گرفت و بدین منظور لوح یادبودی نیز به این دانشکده اهدا شد.

دکتر امیر هومن کاظمی به عنوان یک متخصص ایرانی کرسی تدریس در دانشگاه طب سنتی پکن را نیز دارا می باشد.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...