نسخه چاپی

جزئیات برنامه ایران برای اعزام‌انسان به فضا

رئیس پژوهشكده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران از ادامه فعالیتها برای دستیابی به هدف نهایی اعزام انسان به فضا خبر داد وگفت: در این راستا فاز اولیه طراحی فضاپیمای زیرمداری در یك كلاس جدید و پیچیده در دستور كار قرار گرفت.

به گزارش نما،دکتر محمد ابراهیمی با بیان اینکه در ادامه تحقق پروژه اعزام انسان به فضا و با توجه به موفقیت در پرتاب دو کاوشگر پیشگام و پژوهش، فاز جدیدی را آغاز کردیم ادامه داد: در این مرحله قرار است در یک سطح کاملا جدید و در قالب یک مجموعه پیچیده و تخصصی، یک فضاپیمای زیرمداری را با قطر بزرگتری نسبت به کاوشگرهای پژوهش و پیشگام و با حامل موجود زنده ای به مراتب بزرگتر از میمون هایی که به فضا اعزام شدند پرتاب شود.

وی با تاکید براینکه این طرح مراحل طراحی اولیه را آغاز کرده است گفت: این بار ممکن است موجود زنده ای که با این فضاپیما به فضا اعزام می شود میمون نباشد و یا اینکه میمونی با وزن بیشتر و یا چند رده موجود زنده مختلف را مورد آزمایش قرار دهیم اما تصمیم قطعی بعد از طراحی اولیه گرفته خواهد شد.

دکتر ابراهیمی اضافه کرد: به طور قطع فضاپیمای زیرمداری دو برابر قطر کاوشگر فعلی را خواهد داشت و قطعا محموله ای که خواهیم فرستاد بیش از دو برابر کاوشگر وزن دارد اما اینکه موجود زنده آن تک موجود باشد و یا اینکه از چند موجود استفاده شود هنوز قطعی نشده است.

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی با اشاره به اینکه چند برابر بودن محموله و اینکه بخواهیم چند موجود را به فضا بفرستیم نیازمند جزئیات بیشتری است که در مطالعات علمی و بررسی ها نتایج آن مشخص می شود اضافه کرد: چنانچه این پروژه خوب پیش رود امیدواریم تا پایان سال 93 بتوانیم فضاپیمای زیرمداری را با محموله موجود زنده به فضا پرتاب کنیم.

23 آذرماه امسال دومین موجود زنده توسط دانشمندان فضایی کشورمان با کاوشگر "پژوهش" با موفقیت به فضا پرتاب شد و به زمین بازگشت.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...