نسخه چاپی

ساختمان های گم شده دولتی پیدا شد

پس از انتشار خبری در رسانه ها تحت عنوان «930 ساختمان در تهران گم شده است» مدیر كل نهاد ریاست جمهوری در نامه ای، توضیحاتی برای تنویر افكار عمومی در این زمینه ارایه كرد.

به گزارش نما، مدیر کل نهاد ریاست جمهوری در نامه ای، توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی در این زمینه ارایه کرد.

متن نامه علی رضا رجایی به شرح زیر است:

با توجه به خبر منتشر شده در تاریخ 2/9/1392 مبنی بر اینکه 930 ساختمان دولتی در تهران گم شد توضیحاتی در این باره جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود.

در اجرای مفاد مصوبه شورای عالی اداری به شماره 7539/206 مورخ 1/4/1390 و مصوبه شماره 89717/43505 مورخ 1/5/1390 هیات دولت، یکی از وظایف اصلی اولیه کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان های اداری، تشکیل دبیرخانه در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و به تبع آن ایجاد سامانه بانک اطلاعات در چارچوب مصوبات فوق برای استانداردسازی فضای اداری کارکنان دستگاه های اجرایی کشور است. بر اساس مصوبات کارگروه، این دبیرخانه با بهره گیری از کارشناسان در شناسایی اولیه از سال 1390 الی 1391 نسبت به احصاء اطلاعات مندرج در فرم های استاندارد تدوین شده، از تعداد حدود 1137 اموال غیرمنقول دولتی در سطح استان تهران شامل: زمین، انبارها، مراکز آموزشی و پ‍ژوهشی، درمانی، مهمانسرا، اداری و ...در اختیار دستگاه های اجرایی با تنوع مالکیت از جمله استیجاری، اوقافی، ملکی و سایر اقدام نمود.

ضمن اینکه در سال 1391 به منظور راست آزمایی اطلاعات ارایه شده و تفکیک واحدهای اداری ساختمان های دولتی، 199 واحد ساختمانی از 1137 مورد اموال غیرمنقول با عناوین ذکر شده، به صورت تصادفی مورد ارزیابی قرار گرفت.

تفاوت درج شده در عنوان خبر، ناشی از تفکیک فضاهای اداری مصوب شورای عالی اداری به منظور استانداردسازی فضای اداری کارکنان از سایر اموال غیرمنقول مورد اشاره است.

از طرفی با تکمیل اطلاعات اموال غیرمنقول و تفکیک فضاهای اداری از سایر فضاهای غیراداری برابر مصوبات فوق در سطح کشور برای اولین بار سامانه الکترونیکی تحت عنوان سافا ایجاد شده است.

این سامانه به منظور شناسایی و شفاف سازی املاک و اموال غیرمنقول در اختیار دستگاه های اجرایی کشور از جمله استان تهران با تفکیک متراژ فضاهای اداری، پشتیبانی اصلی و فرعی با تنوع مالکیت به روش الکترونیکی و بر خط در مرحله بهره برداری است.

با توجه به توضیحات فوق نه تنها ساختمانی در تهران گم نشده، بلکه برای نخستین بار در تاریخ نظام اداری کشور، کلیه اطلاعات مربوط به ساختمان های دولتی درحال جمع آوری و ثبت در یک بانک اطلاعاتی جامع (سامانه سافا) می باشد.

انتظار می رفت رسانه ها قبل از انتشار این گونه مطالب که برگرفته از برداشت ناصیحیح و عدم آگاهی از فرایند اقدامات کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان های اداری مصوب شورای عالی اداری می باشد، صحت و سقم آن را از مسئولین مربوطه جویا می شدند.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...