نسخه چاپی

اردوغان برای دستگیری تكفیری‌ها در تركیه دستور ویژه صادر كرد

عکس خبري -اردوغان براي دستگيري تکفيري‌ها در ترکيه دستور ويژه صادر کرد

نخست‌وزیر تركیه در نامه‌ای به سازمان‌ اطلاعات، ژاندارمری و پلیس تركیه دستور داد تا گروه‌های تكفیری وابسته به القاعده كه دارای مقر، پادگان‌های آموزشی و منازل امن در استان‌های مختلف تركیه هستند، به صورت ویژه بازداشت كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به سازمان اطلاعات ترکیه، ژاندارمری و پلیس این کشور دستور داده تا شبه نظامیان جنگجو در سوریه را که دارای مقر و پادگان‌های آموزشی و منازل امن در استان‌های مختلف ترکیه هستند را به صورت ویژه تحت کنترل خود در آورند.

از جمله سازمان های مورد تأکید اردوغان گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده، «دولت اسلامی عراق و شام» داعش، جبهه النصره، لواء التوحید و احرار الشام می‌باشد.

پلیس ترکیه که در 13 آذرماه سال جاری برابر با 3 دسامبر 2013 این فرمان را دریافت کرده است، تاکنون تعداد قابل توجهی مظنون به همکاری با این گروه‌های تروریستی را در استان‌های ارزنجان، قونیه، دیاربکر و استانبول دستگیر کرده است.

در پی تهدید ترکیه توسط گروه های تروریستی وابسته به سازمان القاعده که در سوریه مستقر هستند و اقدام گروه جبهه النصره در پی به دست گرفتن کنترل شهر اعزاز در نزدیکی مرز ترکیه و بستن چند گذرگاه مرزی از جمله باب الهوی و باب السلامه که قصد دارد پایگاهی برای گسترش فعالیت‌های تروریستی خود در این منطقه ایجاد کند، اردوغان نیز این فرمان را صادر کرد.

القاعده علیه مردم ترکیه و سوریه

شبه نظامیان مختلف وابسته به القاعده در مناطق مختلف ترکیه به خصوص در استان‌های مهم هم مرز با سوریه از جمله استان هاتای، مناطق مرزی ماردین، اورفه، آنتپ، شهر مرزی جیلان‌پینار، در استان شانلی اورفه و برخی از شهرهای جنوبی و جنوب شرقی ترکیه از جمله شهرهای ادیمان، اورفة، بینجول، بتلیس و دیاربکر که تعداد قابل توجهی از مسیحیان در این مناطق زندگی می کنند، با استفاده از روش‌های وحشیانه به بهانه مبارزه با بی‌حجابی زنان و وجود مشروبات الکلی در فروشگاه های این مناطق با مردم درگیری‌های شدیدی پیدا کرده و اقدام به ضرب و شتم آنان نموده و به صورت علنی دولت و مردم ترکیه را تهدید به این موضوع نموده‌اند که به زودی پس از اسلامی کردن سوریه نوبت به ترکیه خواهد رسید.

اقدامات این شبه نظامیان به حدی وحشیانه است که بسیاری از بردن نام آنها امتناع کرده و حتی از صحبت علیه این گروه به شدت وحشت دارند.

چندی پیش گروه تروریستی داعش خطاب به رجب طیب اردوغان، هشدار داد: تو و نوکرانت سرتان را به باد خواهید داد، زیرا حکم خدا در مورد ستمکاران بر شما واجب شده است.

داعش در این بیانیه مسئولیت انفجارهای ریحانلی و باب الهوی را برعهده گرفت و هشدار داد عملیات‌های انتحاری به آنکارا و استانبول خواهد رسید.

چند ماه پیش انفجارهایی قوی شهر ریحانلی، جنوب ترکیه را هدف قرار داد که در اثر آن 40 شهروند ترک کشته شدند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...