نسخه چاپی

جمعیت جوان ایران رشد منفی دارد!

رییس مركز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نسبت به رشد منفی جمعیت جوان 15 تا 29 سال هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نسبت به رشد منفی جمعیت جوان 15 تا 29 سال هشدار داد.

محمد تقی حسن زاده صبح امروز چهارشنبه در نشست تخصصی پژوهش و برنامه ریزی در حوزه جوانان، چالش‌ها و راهکارها که با حضور صاحبنظران و کارشناسان مسائل جوانان سراسر کشور برگزار شد، افزود: براساس سرشماری صورت گرفته 23،694،194 نفر از جمعیت بیش از75 میلیونی کل کشور را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: متوسط رشد سالانه جمعیت جوان در بین دو سرشماری متوالی برای جمعیت جوان کشور(0/94-) است که این خطر بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: سن جوان به سه رده تقسیم می‌شود که در رده سنی 25 تا 29 سال ما با بحران مواجه هستیم. این رده نقطه خطر و خط قرمز ماست که عمده مشکلات جوانان مانند اشتغال و ازدواج در این سن بروز می کند و باید با بسیج عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و فعالان حوزه جوانان برای این جمعیت 10 میلیونی برنامه ریزی کنیم و مسائل آنان را حل کنیم. بحران و نیاز جمعیتی و چالشی ما در این رده سنی بیش از دیگر سنین متمرکز شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان پرداختن به موضوع جوان و جوانی ادامه داد: مسائل اصلی کشور و باور و اعتماد به جوانان مولفه‌های اساسی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و نکته راهبردی ما در وزارت ورزش و جوانان مثبت اندیشی، اعتماد و باور به جوانان است.

حسن زاده با اشاره شاخص‌های ساماندهی امور جوانان گفت: مهمترین مسئله ما بند (ب) ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه است که بر تحقق شاخص‌های مصوب شورای عالی جوانان تاکید دارد و شاخص‌های ساماندهی در 17 حوزه تدوین شده است. ضمن آنکه هدف کلان تدوین شاخص‌ها، رشد و پیشرفت همه جانبه جوانان است و براساس این هدف، سه راهبرد اساسی تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان با تاکید بر نقش خانواده، بسترسازی برای ارتقای شاخص‌های توانمندسازی جوانان و غنی سازی دوره جوانی توام با نشاط و شادابی مورد نظر ماست.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان نرخ بیکاری جمعیت 15 تا 29 ساله کشور را 23.92 درصد دانست و اظهارکرد:از این تعداد40.31 درصد زنان و 20.06 درصد مردان هستند.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری، نسبت جمعیت بیکار 15 تا 29 ساله به جمعیت فعال (شاغل و بیکار) این رده سنی، ضرب در 100 است و بررسی وضعیت نرخ بیکاری جوانان به عنوان یکی از کلیدی ترین شاخص‌های نشان دهنده وضعیت بازار کار جوانان است، بنابراین برای حل این مشکل امروز باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارکان نظام، نگاهی یکپارچه و واحد به مسائل جوانان داشته باشیم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...