نسخه چاپی

افزایش جمعیت تهران به 16 میلیون با روند فعلی تراكم

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: سرانه‌ سكونت هر شهروند در تهران 55 مترمربع در نظر گرفته شده بود كه طی سال‌های گذشته به 30 متر و در حال حاضر به 26 متر تقلیل یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی که با رویکرد ایمنی در گودبرداری برگزار شد، از صدرو 100 میلیون مترمربع پروانه ساختمانی طی چهار سال اخیر در شهر تهران خبر داد و گفت: اگر این میزان به موارد مسکونی تقسیم شود به هر خانواده چهار نفری 90 تا 100 متر مسکونی اختصاص می‌یابد و بیانگر بارگذاری 800 هزار نفر در سال است.

ایجاد ظرفیت سالانه سکونت 800 هزار نفر در تهران

وی اظهار کرد: افزایش این ظرفیت به معنی افزوده‌ شدن 800 هزار نفر در سال نیست بلکه شهرداری ظرفیت سکونت این تعداد را در شهر ایجاد کرده است.

حناچی تاکید کرد: اگر در شهر تهران مجوز ایجاد واحد 100 متری داده شود باید 100متر دیگر برای خدمات محلی در نظر گرفته شود اما در حال حاضر با افزایش تراکم این‌گونه نیست.

ارزش واقعی تراکم در تهران معادل ارزش واقعی زمین در همان منطقه شده است


به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش واقعی تراکم در شهر تهران معادل ارزش واقعی زمین در همان منطقه شده که در کشور‌های دیگر این‌گونه نیست.

وی با اشاره به آمار تلفات گودبرداری طی سال‌های اخیر تصریح کرد: افزایش آمار گودبرداری نشان از حجم بالای ساخت‌وساز و صدور مجوز برای ساخت خانه است که خطراتی از جمله ریزش گودبرداری ایجاد کرده است.

حناچی افزود: در طرح تقسیمی شهر تهران برای بلند‌مرتبه‌سازی تصمیماتی گرفته شده اما هنوز برای واحد‌های بین 50 تا 70 متر پروانه صادر می‌شود و افزایش گودبرداری‌ها رخ می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور شهرسازی با اشاره به کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: براساس این کمیسیون باید سطح اشغال ساختمان و واحد مسکونی دقت شود اما در چهار سال اخیر این موضوع رعایت نشده و منجر به مشکلاتی از جمله ریزش گودبرداری در مناطق مختلف شده است.

با روند فعلی تراکم جمعیت تهران به زودی به 16 میلیون نفر می‌رسد


وی با اشاره این‌که دولت در امر شهرسازی کار سختی در پیش دارد، گفت: تراکم تهران با وضعیت فعلی به زودی به 16 میلیون نفر می‌رسد که امکان تامین خدمات عمومی با حجم جمعیت میسر نیست.

حناچی با بیان این‌که آیا می‌خواهیم شهر را به همین روال رها کنیم؟ گفت: نگاه شهرسازی در کشور و تهران وجود ندارد چرا که دیده می‌شود با اصلاحیه بودجه امسال 14 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان به شهر تهران تعلق گرفته شد.

تحقق بودجه 128 درصدی شهرداری و فروش شهر تهران!


معاون وزیر راه و شهرسازی در امور شهرسازی با اشاره به بودجه اصلاح‌ شده شهر تهران گفت: تحقق بودجه شهرداری تهران 128 درصد بوده و این به معنی فروش شهر تهران است.

وی با گلایه از این‌که چنین مکانیزمی در شهر وجود دارد، افزود: با این ارقام و آمار باید منتظر پروژه‌های غیرواقعی در شهر باشیم چرا که پروژه‌هایی در تهران هستند که 20 درصد هزینه‌ شهرداری را تامین می‌کنند.

ضرورت بازنگری در شهرسازی
حناچی با اشاره به این‌که باید در شهرسازی تجدیدنظر و بازنگری شود، گفت: حقوق مردم در این میان مورد توجه قرار نگرفته و در هیچ دوره‌ای در مقایسه با مدت اخیر از منابع تهران استفاده نشده است و حال باید با فشار بر افکار عمومی این راه متوقف شود و شهر مدیریت شود.

به گفته وی طی دهه اخیر بسیاری از طرح‌های شهرداری با مخارج زیادی همراه بودند؛ به گونه‌ای که برخی میادین با تغییر پنج بار پروژه همراه بودند که همه این موارد مستلزم بودجه جاری است.

14 درصد پروانه‌های ساختمانی کشور متعلق به تهران است

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 14 درصد صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور مربوط به شهر تهران است که باید در کمیسیون ماده پنج نسبت به شهر تهران تجدید‌نظری اعمال می‌شود.

حناچی گفت: اصلی‌ترین نگاه CDS در جهان کنترل فقر است که باید در چشم‌انداز شهری توجه شود.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...