نسخه چاپی

معلمان صاحب سوگندنامه می‌شوند

دبیر كل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اولیه طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" خبر داد و گفت: این طرح در جلسه آینده شورا، مصوب و پس از امضای رییس‌جمهور، لازم‌الاجرا می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اولیه طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" خبر داد و گفت: این طرح در جلسه آینده شورا، مصوب و پس از امضای رییس‌جمهور، لازم‌الاجرا می‌شود.

مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبات هشتصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دستورکار این جلسه، بررسی طرح پیشنهادی "سوگندنامه معلمی" بود که بر اساس این طرح پیشنهادی، تمام فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و سایر معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش در یک مراسم رسمی نسبت به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه شورا، کلیات این طرح، تصویب و چگونگی اجرای آن به جلسه آینده شورا موکول شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب این طرح برای امضا به رییس‌جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه شورای عالی آموزش و پرورش معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش درباره فرآیند تنظیم بودجه 93 آموزش و پرورش و ویژگی‌های آن، گزارشی را در جلسه ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس این گزارش، بودجه سال آینده آموزش و پرورش در حالی با افزایش 22 درصدی نسبت به سال گذشته به مجلس ارائه شده است که رشد اعتبارات دولت نسبت به مدت مشابه تنها 7.6 درصد افزایش یافته است که این موضوع اهمیت آموزش و پرورش را در نگاه دولت نشان می‌دهد.

به گفته نوید ادهم، پرداختن به زوایای مختلف اعتبارات مورد نیاز از ویژگی‌های گزارش بودجه 93 بود که مورد توجه اعضا و شورا قرار گرفت.

نوید ادهم همچنین گفت: در جلسه شورا، دکتر فانی به اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای کیفیت‌بخشی و اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی اشاره کرد و گفت، افزایش درصد بیشتری از اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به اعتبارات دولت، نشان از توجه ویژه ریاست جمهور و هیات دولت به آموزش و پرورش دارد.

به گفته وی، در جلسه شورا، مصباحی‌مقدم، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز ضمن تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات پیش‌بینی شده، گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری دولت، رقم پیشنهادی آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان، مسئولان و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از پیدایش کسری اعتبارات این وزارتخانه در سال 93 مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از ستاد بودجه و همچنین همراهی و مساعدت هیات دولت در تنظیم لایحه پیشنهادی و توجه ویژه به آموزش و پرورش، از نمایندگان مجلس درخواست کردند با توجه به ضرورت‌های تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش، نسبت به افزایش اعتبارات پیشنهادی اقدام کنند.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...