نسخه چاپی

كروش درگفت و گو با بی بی سی: می خواهیم برای مردم ایران افتخار آفرین باشیم

كارلوس كروش كه این روزها شایعه جدایی اش پس از جام جهانی قوت گرفته تنها هدفش در جام جهانی آینده را افتخار آفرینی برای مردم ایران می داند. كروش باور های تازه ای را به مردم ایران القا می كند آن هم درگفت و گو با بی بی سی...

به گزارش نما،کارلوس ‌کروش، سرمربی تیم فوتبال ایران که این روزها شایعاتی درباره احتمال جدایی اش از تیمملی بعد از جام جهانی فوتبال شنیده می شود و احتمالا مقصد او یکی از تیم های لیگ انگلستان است، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی درباره موضوعات مختلفی سخن گفت.

کروش درباره قطع همکاری با تیم ملی پرتغال و حضور در تیم ملی ایران گفت: وقتی تیم ملی پرتغال را در سال 2010 ترک کردم همه چیز برای من به پایان نرسید. مهم‌ترین نکته برای من این بود که بتوانم در جام جهانی 2014 حضور داشته باشم. وقتی قبلا تجربه حضور در جام جهانی را داشته باشی، خیلی دوست داری تا دوباره آن را تجربه کنی و به همین خاطر انگیزه زیادی داشتم تا بتوانم همراه تیمی در جام جهانی 2014 برزیل حضور داشته باشم. این فرصت از طریق ایران برایم فراهم شد.

وی گفت: برای من هدایت تیم ملی ایران چالش بزرگی بود که پیش پای من قرار گرفت زیرا فوتبال ایران فاصله زیادی با کره جنوبی، ژاپن و حتی استرالیا داشت و من دوباره یک انگیزه جدید را در دوران مربی‌گری خود خلق کردم.

کروش درباره گروه ایران در جام جهانی 2014 برزیل در کنار تیم‌های آرژانتین، بوسنی و نیجریه گفت: برای ایران باید بگویم که ما از جهنم دور انتخابی گذر کرده‌ایم و اکنون در بهشت هستیم. اکنون وقت لذت بردن، پیشرفت، حس غرور داشتن و افتخارآفرینی برای مردم ایران است. البته انتظارات مردم همیشه بالاست اما من انتظارات معمولی از تیمم دارم. ما به برزیل می‌رویم و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم از گروه خود به دور دوم صعود کنیم. کاری که ایران تاکنون موفق به انجام آن نشده است.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی ایران درباره فاصله تیم‌های آسیایی با تیم‌های تراز اول دنیا گفت: وقتی به فوتبال آسیا برگشتم و شرایط را دیدم واقعا ناامید شدم. قبلا مدتی در ژاپن و امارات مربی‌گری کردم و این بار در بازگشت دوباره خود به آسیا ناامید شدم. در آسیا دو کشور کاملا پیشرفته وجود دارد. ژاپن و کره جنوبی. بقیه تیم‌ها تلاش می‌کنند تا به شرایط آن‌ها برسند. البته این گفته من به معنی این نیست که فوتبال در خون بقیه مردم نیست بلکه در خیلی از موارد منابع مالی آن‌ها بسیار کم است و یا اینکه جمعیت فوتبالی کمی دارند. ذهنیت، ‌ساختار و نوع رقابت، سازماندهی، زمین‌های مسابقه، بعد مسافت این‌ها باعث می‌شود که فاصله زیادی بین فوتبال آسیا با فوتبال آمریکای جنوبی و اروپا ایجاد شود. نباید به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش فاصله سطح فوتبال آسیا دلخوش کرد. این‌ها کافی نیست و هنوز فاصله زیادی بین سطح فوتبال آسیا و فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی وجود دارد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در پایان درباره پیشنهاد تاتنهام و حضور در لیگ برتر انگلیس به رادیو بی‌بی‌سی گفت: قطعا از این موضوع خوشحال شدم. تاتنهام تیمی است که من احترام زیادی برای آن‌ها قائل هستم. آن‌ها باشگاهی بزرگ و حرفه‌ای در انگلیس هستند. در چند وقت اخیر یک سری ارتباطاتی با چند تیم لیگ برتری داشته‌ام. باید این را اعلام کنم که یکی از آرزوهای مربی‌گری من بازگشت به لیگ جزیره است. حضورم در منچستریونایتد در لیگ برتر، یکی از بهترین دوران مربی‌گری من بوده است.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...