نسخه چاپی

زمان مسافرت تهران-مشهد با قطار 2 ساعت كاهش یافت

به دنبال اعلام مدیرعامل راه آهن مبنی بر كاهش زمان سیر قطارها تا قبل از برنامه نوروزی، از ابتدای هفته گذشته این طرح آغاز و زمان سیر نزدیك به نیمی از قطارهای محور مشهد دو ساعت كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید محمد راشدی معاونت امور مسافری راه آهن با علام این خبر گفت: از هفته گذشته بیش از نیمی از قطارها با سرعت 140 الی 160 کیلومتر در ساعت در این مسیر تردد می کنند و زمان مسافرت با این قطارها بین 7.5 تا 9 ساعت است.

راشدی در خصوص اجرایی شدن کاهش زمان تاخیرات کلیه قطارها اظهارداشت: با توجه به اصلاح جدول حداکثر تاخیرات این مهم از ابتدای دی ماه سالجاری اجرا و در راستای آن کلیه واحدها ملزم به رعایت زمان بندی سیر قطارها و حداقل کردن تاخیرات خواهند شد.

به گفته وی، در صورت بروز تاخیر؛ 50 درصد از وجه بلیت مسافران به آنان پرداخت خواهد شد.

معاونت مسافری راه آهن تصریح کرد: با این وجود، حداکثر زمان تاخیر قطارها و ترن ست‌ها در محور تهران- مشهد به ترتیب از 4 ساعت به 3 ساعت و از 4 ساعت به 2 ساعت تقلیل می یابد.

وی افزود: همچنین میزان تاخیرات در محور تهران- بندرعباس و تهران- کرمان از 5 ساعت به 3 ساعت و در محور تهران- ساری از 4 ساعت به 2 ساعت و در محور تهران- زنجان از 4 ساعت به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

راشدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، حداکثر زمان تاخیر در محور تهران اندیشمک و تهران-گرگان از 4 ساعت به 2.5 ساعت و در مسیر های تهران- خرمشهر و تهران- اهواز از 5 ساعت به 3 ساعت تقلیل خواهد یافت.


۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...