نسخه چاپی

اوباما به دنبال برنامه‌ تلویزیونی برای ایرانیان

وب سایت محافظه كار "ورلد نت دیلی" كه به انتشار اخبار اطلاعاتی و محرمانه گرایش دارد، در خبری مدعی شد كه دولت اوباما در نظر دارد به منظور تقویت شانس خود در ترغیب ایران به ادامه رویكرد دیپلماتیك بر سر موضوع هسته ای ، برنامه تلویزیونی جدید بسازد.

به گزارش نما؛ عصر ایران نوشت: این وب سایت که به لحاظ خط مشی سیاسی به جمهوریخواهان و محافظه کاران مخالف اوباما نزدیک است، در مطلبی نوشت تلاش بر این است که تا نوروز امسال 13 قسمت برنامه ویژه تلویزیونی برای صدای آمریکا تولید شود.
این برنامه‌ها با هدف جذب مخاطب جوان ایرانی (18-35 سال) است و هدف آن برقراری ارتباط و تاثیر گذاشتن بر مخاطبان ایرانی است. این برنامه‌ها شامل بخش‌های مختلفی از موسیقی، سرگرمی، هنر، مد، مصاحبه با ایرانیان معروف و سوپر استارهای ایرانی مقیم آمریکا یا ایران و.. خواهد بود.
ورلد نت دیلی می‌نویسد کار ساخت این برنامه‌ها با سفارش کار به دو برنامه نویس آزاد آغاز شده است و قرار است کارها در استودیی در هالیوود لس آنجلس ضبط شود.
این وب سایت امریکایی همچنین به ناکامی شبکه تلویزیونی صدای آمریکا در جذب مخاطبان ایرانی اشاره می‌کند و می‌نویسد: تجربه این شبکه خبری حتی گاه بر ضد آن چیزی بود که مورد نظر بود و این شبکه نه تنها نتوانست در جذب مخاطبان ایرانی به سیاست‌های دولت ایالات متحده موفق باشد، بلکه برعکس بسیاری از مخاطبان را علیه آمریکا تحریک می‌کرد.
در این گزارش به اختلافات سیاسی در کادر صدای آمریکا در سال 2010 و جدایی یکی از برنامه‌سازان قدیمی این شبکه متعاقب آن اختلافات و شکایت یک خانم از کارکنان سابق این شبکه از یکی از مدیران "وی او ای" و درخواست غرامت 150 میلیون دلاری او از این شبکه به دلایل سیاسی و اتهام او به این مدیر مبنی بر پیوند خویشاوندی با یکی از مقامات دولت ایران است.
ورلد نت دیلی می‌نویسد به دلیل همین مشکلات در بخش فارسی زبان شبکه VOA، ترجیح داده شده است دو برنامه‌ساز این 13 قسمت مورد نظر، از خارج از شبکه خبری "VOA" باشند.
بر اساس این گزارش پخش کنسرت آزاد برای ایام نوروز در منطقه لس‌آنجلس و برای ایرانیان ساکن آمریکا یکی دیگر از برنامه‌های این گروه است که برای آن تا کنون با یکی از خوانندگان مشهور ایرانی ساکن لس‌آنجلس توافقاتی شده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...