نسخه چاپی

تهرانی ها در خوابی عمیق بر روی 21 گسل

رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اظهار داشت: تهران بر روی ۲۱ گسل قرار گرفته است كه ۱۶ گسل فعال و بقیه نیمه فعالند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به این که تهران یکی از ۲۵ کلانشهر دنیا با بیشترین آسیب پذیری در برابر زلزله است، اظهار داشت: تهران بر روی ۲۱ گسل قرار گرفته است که ۱۶ گسل فعال و بقیه نیمه فعالند.



دکتر عباسعلی تسنیمی که در حاشیه همایش علمی «10 سال پس از زلزله 1382 بم؛ آموخته ها و گام های پیش رو» در محل پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، خاطرنشان کرد: خطر زلزله منحصر به تهران نیست و کل کشور در برابر زلزله و مخاطرات مختلف طبیعی آسیب پذیرند به طوری که ایران دهمین کشور حادثه خیز دنیا و پنجمین کشور حادثه خیز آسیاست که از هر 42 حادثه طبیعی بزرگ که در دنیا اتفاق می افتد نزدیک به 3 حادثه مربوط به ایران است.



وی در عین حال از توسعه بی رویه تهران و گسترش ساخت و سازها در این شهر لرزه خیز ابراز نگرانی کرد و گفت: طبق آمارها، سالانه حدود 120 هزار اپارتمان جدید در تهران احداث می‌شود و همین حالا حدود 740 هزار علمک گاز در تهران برپاست که هشداری نسبت به وجود سه میلیون متر مکعب گاز زیر پای تهرانی هاست. گازی که در صورت بروز زلزله ای بزرگ می تواند تهران را با انفجارها و آتش سوزی‌های مهیبی مواجه کند.

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...