نسخه چاپی

اردوغان: عناصر فتنه را بیرون كردیم

عکس خبري -اردوغان: عناصر فتنه را بيرون کرديم

در ادامه بحران بزرگ پرونده فساد مالی در تركیه ،رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه در سخنانی در واكنش به استعفای سه تن از نمایندگان حزب حاكم عدالت و توسعه در پارلمان گفت:آنها خود به خود نرفتند، بلكه ما عذر آنها را خواستیم و بیرونشان كردیم.

به گزارش نما، اردوغان در سخنانی در جمع اعضا و هواداران حزب عدالت و توسعه در شهر " مانیسا" با اشاره به پرونده فساد مالی و تلاش های مخالفان حزب حاکم برای ضربه زدن به دولت او ، گفت:"آنها راه به جایی نخواهند برد و این آخرین تلاش هایشان است. 6 ماه پیش از ماجرای اعتراضات پارک گزی نتیجه ای نگرفتند و این بار هم می خواستند مثل آن موقع به خیابان بیایند، اما چون 300-400 نفر بودند رویشان نشد به میدان تقسیم پا بگذارند."

وی افزود:" به امید و یاری خدا بر مشکلات فائق خواهیم شدو تنها راه آن، پیروزی در انتخابات آتی شوراها است. پیروزی در این انتخابات با رای مردم آبی بر آتش خواهد بود. روز 30 مارس با اعلام نتایج انتخابات وقتی نامزدهای شهرداری شهرهایی چون مانیسا ، ازمیر و دنیزلی از حزب عدالت و توسعه انتخاب شوند ، این داستان تمام می شود.

اردوغان با اشاره به استعفای 3 نماینده عضو حزب حاکم ترکیه در پارلمان در پی بحران اخیر فساد مالی برخی منسوبان و نزدیکان به کابینه اش گفت:" گفته می شود سه تن از نمایندگان حزب عدالت و توسعه استعفا دادند . نخیر؛ به هیچ وجه آن گونه نبود که آنها بایستند و بگویند ما از حزب رفتیم . ما در واقع عذر این عناصر فتنه را خواستیم و آنها را از حزب اخراج کردیم . آنها دیگر جایی در حزب نداشتند. این طور نبود که به انتخاب خودشان بروند. آنها را بیرون کردیم."

پس از 17 دسامبر سال جاری (12 روز پیش) که دهها تن از وابستگان و نزدیکان به کابینه اردوغان از جمله فرزند 3 تن از وزرای سابق کشور، اقتصادو محیط زیست به اتهام فساد مالی و پولشویی دستگیر شدند، حزب حاکم ترکیه در یکی از بدترین بحران های 11 سال گذشته خود قرار گرفته و مخالفان خواستار استعفا اردوغان شده اند. نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است استعفا نمی دهد و با دست هایی که می خواهند امنیت و ثبات ترکیه را به خطر اندازند، مبارزه خواهدکرد.

کفن پوش اردوغان

در پی اعتراضات دو شب پیش در شهرهای مختلف ترکیه علیه دولت اردوغان که البته به گستردگی اعتراضات ماجرای پارک گزی و میدان تقسیم در خرداد ماه سال جاری نبود، حزب حاکم ترکیه نیز می کوشد با برگزاری میتینگ ها و گردهمایی های انتخاباتی و حضور و سخنرانی اردوغان در جمع هواداران، طرفداران خود را به رخ مخالفان بکشد.

جمعه شب به هنگام ورود اردوغان به استانبول هزاران نفر از هواداران او در فرودگاه بین المللی آتاترک حاضر شدند و اردوغان در جمع آنها سخنرانی کرد.

همچنین تصویر زیر یکی از حامیان کفن پوش اردوغان را نشان می دهد. "رمضی جان" یکی دیگر از حامیان اردوغان است که از شهر استانبول با پوشیدن کفن و با پای پیاده به مقصد شهر آنکارا (پایتخت) از 5 روز پیش راه افتاده تا این گونه حمایت خود را از نخست وزیر ترکیه نشان دهد.

۱۳۹۲/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...