نسخه چاپی

اشرفی مطرح كرد

هشدار؛ همه‌ی سینماهای كشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند

رییس انجمن سینماداران كشور با بیان اینكه مساله تعطیلی سینما «قدس» را در وزارت ارشاد مطرح كرده است‌، گفت: این مشكل فقط مختص سینما «قدس» نیست و همه سینماهای كشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

به گزارش نما، محمد قاصد اشرفی در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره نامه مالکان سینما «قدس» مبنی بر تعطیلی این سینما پس از پایان اکران فیلم «جیب‌بر خیابان جنوبی» بیان کرد: چندین سال است که می‌گوییم سینماها وضعیت اسفناکی دارند، اما واقعیت امر این است که هیچ کدام از ارگان‌ها و دستگاه‌ها به وضعیت سالن‌های کشور توجهی ندارند.

او با اشاره به اینکه تمام سینماهای کشور در معرض تعطیلی قرار دارند، گفت: با توجه به اینکه فیلم‌های سینمایی روز به روز بی‌کیفیت‌تر و نازل‌تر می‌شوند، مردم از سینماها رویگردان شده‌اند و حاضر نیستند وقت و هزینه صرف کنند تا این فیلم‌ها را ببینند؛ به همین دلیل این مساله‌ی مهم یکی از دلایلی است که باعث شده 90 درصد سینماهای کشور با سالن‌های خالی به حیات خود ادامه دهند.

اشرفی ادامه داد: سینماها تحت فشارهای مختلفی از سوی شهرداری و اداره مالیات هستند و هرچه در این‌باره پیگیری کردیم تا همکاری بیشتری با سینماداران صورت گیرد کسی به حرف ما توجهی نکرد بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه در خاموشی و سکوت، مرگ سالن‌های سینما را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه این اواخر تعداد بیشتری از سالن‌های سینما در معرض مصادره‌ی بانک‌ها قرار گرفته‌اند، افزود:این در حالی است که مسئولان به طور مداوم از کمبود سالن‌های سینما صحبت می‌کنند، اما از طرف دیگر سالن‌های موجود در حال تعطیل شدن هستند.

او با بیان اینکه زمانی بود که در انجمن سینماداران گفته می‌شد سینما «قدس» چنان جایگاهی دارد که اگر حتی اخبار هم در آن پخش شود مخاطبان خود را خواهد داشت، گفت: اما امروز به جایی رسیده‌ایم که سینمایی با قدمتی بیش از 50 سال در میدان ولیعصر به ضرر دهی رسیده است و به دلیل قادر نبودن در تامین هزینه‌های خود مجبور به تعطیلی است.

اشرفی همچنین اضافه کرد: به طور شفاهی مساله این سینما را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردم و قرار شده با مالک سینما جلسه‌ای داشته باشند تا مشکلات را بررسی کنند. امیدوارم کمکی برای حل مشکل این سینما و نیز دیگر سینماهای کشور انجام شود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...