نسخه چاپی

60نماینده استیضاح وزیرصنعت را امضا كردند

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 60 نماینده استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا كرده‌اند كه امیدواریم با برطرف شدن سوءتفاهمات استیضاح در دستور كار مجلس نباشد.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، کمال‌الدین پیرموذن اظهار داشت: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در این اوضاع و شرایط که تنها چند ماهی از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد به صلاح و صرفه کشور و دولت نیست بلکه باید با سعه صدر مشکلات و نارسایی‌ها را با تعامل دوجانبه نمایندگان مجلس و وزرا برطرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت و عموم مردم علاقه‌مند هستند تا حماسه اقتصادی در سالی که به همین نام مزین است تحقق پیدا کند که در تحقق آن باید دست به دست هم دهیم تا با رفع مشکلات و نارسای‌های معیشتی اجازه دهیم در این مقطع حساس مردم بیش از هر زمان دیگر در آرامش خاطر و امنیتی واقعی باشند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت یازدهم با بها دادن به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در استان‌های مختلف سعی دارد تا نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی را برطرف کند و در تمام استان‌ها با ارزیابی‌ واحد به واحد صنایع و مجموعه‌های تولیدی تلاش بر این است تا گره‌گشایی مشکلات انجام شده و یک حرکت رو به جلو و مثبتی را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم.
پیرموذن گفت: ما در هفته گذشته به همراه استاندار اردبیل و نمایندگان با نشستی که با مدیران بانک صادرات داشتیم مشکلات واحدهای تولیدی همچون پتروشیمی، ذوب‌آهن و کاغذسازی را مورد پیگیری و دقت نظر قرار دادیم تا مشکلات این واحدها از ناحیه مسئولان کشوری و استانی و روسای بانک‌ها برطرف شود.
وی تصریح کرد: در این مقطع که به یک هم‌افزایی و همدلی نیازمندیم تا حماسه اقتصادی تحقق پیدا کند ضروری است سعی کنیم تا موانع تولیدی و اقتصادی برطرف شده و با کیاست و مدارا به وزیر صنعت، معدن و تجارت فرصت بدهیم تا اهداف و برنامه‌های مناسبی که در دستور کار قرار دارد به سرانجام برسانیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: هر چند سئوال و استیضاح حق نمایندگان است اما ضروری است با دقت و توجه بیشتر به حوزه تولید و اشتغال سعی کنیم تا موانع برطرف شده و بسیاری از گرفتاری‌ها رفع شود.
پیرموذن در پاسخ به این سئوال که چرا هیچ عضوی از مجمع نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق حضور ندارد، بیان داشت: با توجه به اینکه از هر کمیسیون تعدادی از افراد پیشنهاد شده و به کمیسیون تلفیق معرفی می‌شوند ما صلاح دیدیم که افراد مجرب و کارکشته‌ای را که مدافع حقوق تمام استان‌ها باشند به کمسیون بفرستیم که در حقیقت اعضای این کمیسیون رفقای ما هستند و مطالبات و خواسته‌های ما را پیگیری می‌کنند.
وی عنوان کرد: از کمیسیون صنایع ما اعضایی را به کمیسیون تلفیق فرستادیم که روزانه با آنها در ارتباط هستیم و بارها اعلام آمادگی کردند تا طرح‌های درخواستی استان‌ها را در اولویت بررسی و نظر نهایی قرار دهند و با بها دادن به نظر نمایندگان هدف‌گذاری‌های خود را در کمیسیون انجام دهند.
این نماینده مجلس ادامه داد: قرار نیست همه نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه حاضر باشند بلکه ما نیز در کمیسیون‌ها و همچنین صحن علنی مجلس پیشنهاداتمان را ارائه می‌کنیم و مردم استان اردبیل بدانند که در دفاع از حق و حقوق آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
پیرموذن از تشکیل جلسه حل مشکلات محیط زیست با حضور قاطع نمایندگان و رئیس سازمان محیط زیست در جلسه عصر امروز خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه مشکلات و معضلات زیست محیطی کشور و استان‌ها مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یکی از پیشنهادات نمایندگان استان را اختصاص 10 میلیارد تومان از بودجه‌های عمرانی در اختیار استان‌ها برای هزینه‌کرد با نظر نمایندگان اعلام کرد و ابراز داشت: این مبلغ به استان‌ها اختصاص می‌یابد تا به پروژه‌های اولویت‌دار که نمایندگان مجلس آنها را تشخیص می‌دهند پرداخت شده و مشکلات و نارسایی‌های مناطق مختلف برطرف شود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...