نسخه چاپی

واكنش افخم به اظهارات اخیر كری

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در واكنش به پیشنهاد اخیر وزیر امور خارجه آمریكا مبنی برشركت غیر رسمی ایران در نشست ژنو ۲ سوریه گفت: تهران صرفا پیشنهاداتی را می پذیرد كه منطبق بر عزت جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش نما؛ به نقل از ایرنا،مرضیه افخم گفت: ایران از ابتدای آغاز بحران سوریه موضع اصولی خود را مبتنی بر لزوم بکارگیری راه حل سیاسی اعلام کرده است. هر راهکاری باید تامین کننده حقوق مردم سوریه برای تعیین سرنوشت آنها و مبتنی بر گفت و گوهای سوری- سوری باشد.
وی افزود: ایران همواره آمادگی خود را برای مشارکت در این زمینه اعلام کرده است؛ اما در مورد اظهارات اخیر ˈجان کریˈ، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران می تواند در حاشیه نشست ژنو ۲ سوریه نقش داشته باشد، تهران صرفا پیشنهاداتی را می پذیرد که منطبق بر عزت جمهوری اسلامی ایران باشد.
گفتنی است، جان کری روز یکشنبه در نشست خبری در اراضی اشغالی درباره حضور ایران در نشست ژنو ۲ که به منظور حل بحران سوریه برگزار می شود از نقش مفید ایران در یافتن راه حلی برای مناقشه سوریه خبر داد و گفت ایران می تواند حضور غیر رسمی در مذاکرات ژنو ۲ داشته باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...