نسخه چاپی

آخرین خبرها از پول‌های بلوكه شده ایران

رئیس كل بانك مركزی ابزار تامین مالی مسكن مهر را منابع موجود در بانك مسكن اعلام كرد و گفت: اقدامات مربوط به بازگشت پول های بلوكه شده ایران هم اكنون درحال انجام است.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،ولی اله سیف درباره منابع جدید تامین مالی مسکن مهر و در پاسخ به این پرسش که آیا سقف تسهیلات مسکن مهر هم افزایش خواهد یافت یا خیر؟ اظهار داشت‌:‌ مصوبه جدید تامین مالی مسکن مهر اصلا به معنای تسهیلات جدید برای مسکن مهر نیست.
وی با تاکید براینکه این مصوبه در خصوص تامین مالی مسکن مهر است، در پاسخ به این پرسش که آیا منبع جدیدی برای این منظور در نظر گرفته شده است؟ افزود: با استفاده از منابع بانک مسکن این طرح انجام خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه سقف جدید وام مسکن در بانک مرکزی چه میزان تعیین شده است؟ گفت: این طرح در نوبت شورای پول و اعتبار قرار دارد و تا زمانی که تصمیم نهایی نشده باشد نمی توانیم عدد و رقمی را اعلام کنیم.
سیف همچنین در ارتباط با اقدامات انجام شده در بانک مرکزی برای بازگشت منابع بلوکه شده ایران و در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشت این منابع آغاز شده است یا خیر؟ تصریح کرد: این کمیته در بانک مرکزی مشغول فعالیت است و اقداماتی هم برای برگرداندن پول های بلوکه شده ایران انجام شده است و تلاش داریم متناسب با نیازهای کشور منابع را بازگردانیم.
وی تاکید کرد: اقدامات مربوط به بازگشت منابع بلوکه شده ایران هم اکنون در حال انجام است و به تدریج بازگشت این منابع آغاز می شود.
سیف روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود از بیستم ژانویه گشایش ارزی در کشور خواهیم داشت.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...