نسخه چاپی

هكرها در كمین صرافی‌ها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ضمن هشدار به صاحبان صرافی‌ها و شركت‌های بین‌المللی، اعلام كرد: تاكنون پرونده‌هایی میلیاردی در مورد هك شماره حساب این شركت‌ها در پلیس فتا گشوده شده است.

به گزارش نما به نقل از ابتکار، سرهنگ محمد مهدي کاکوان با بيان اينکه چندي پيش پرونده‌اي مبني بر هک ايميلي پيش‌ روي کارآگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گشوده شد، گفت: بررسي‌هاي اوليه نشان داد که اين شرکت بين‌المللي که مبادلات متعددي با شرکت‌هاي خارجي داشته است، مبلغ يک ميليون و 600 هزار دلار (حدود چهار ميليارد تومان) به حساب جعلي واريز کرده است.

وي با بيان اينکه بررسي‌ها نشان داد که اخيرا ايميل اين شرکت مورد هک و نفوذ قرار گرفته و کلاهبردار يا کلاهبرداران احتمالي با ارائه شماره حساب جديد در يک کشور ثالث از صاحبان شرکت خواسته بودند که پول را به شماره حساب جديد منتقل کنند، گفت: اين در حالي بود که شماره حساب بانکي در کشور ثالث، جعلي بوده است.

رئيس پليس فتاي پايتخت با بيان اينکه بررسي براي واکاوي زواياي پنهان اين پرونده ادامه داشت تا اينکه پرونده‌اي مشابه مبني بر برداشت 700 هزار دلار براي رسيدگي به پليس فتا ارجاع داده شد، گفت: بررسي‌هاي اوليه نشان داد که مبلغ يک ميليون و 600 هزار دلار به بانکي در کشور چين واريز شده و 700 هزار دلار نيز به بانکي در مالزي منتقل شده است. اما نکته قابل توجه اين پرونده اين است که هر دو حساب جعلي بوده است.

کاکوان ضمن هشدار به صاحبان صرافي و شرکت‌هاي بين‌المللي، گفت: از آنجايي که جابجايي پول به صورت ارزي صورت مي‌گيرد، لازم است که قبل از واريز وجه، نسبت به جعلي نبودن شماره حساب و تاييديه از شرکت مقصد، اقدامات لازم صورت گيرد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...