نسخه چاپی

تاریخ شروع توافقنامه ژنو مشخص شد

معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه كشورمان اعلام كرد تفاهمی اصولی وجود دارد كه توافقنامه هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) اجرایی شود.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با حضور در نشست تحلیلی "توافق ژنو، آثار سیاسی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن" در محل سالن کنفرانس ساختمان روزنامه‌ اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره زمان اجرای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با عنوان برنامه اقدام مشترک اعلام کرد: "تفاهمی اصولی حاصل شده مبنی بر اینکه که 20 ژانویه (30 دی) تاریخ شروع اجرای توافقنامه است."
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: "این تفاهم در صورت توافق بین عراقچی و اشمیت نهایی خواهد شد."
وی با اشاره به اینکه یکی دو مورد مانده‌اند که در سطح کارشناسی درباره آنها نتیجه‌ای اخذ نشد اعلام کرد که عراقچی و اشمیت درباره این موارد باقیمانده به تبادل نظر خواهد پرداخت.
تخت‌روانچی با اشاره به جلوگیری آمریکا از ارسال موتورهای هواپیمای بوئینگ از ترکیه به ایران گفت که این اقدام نامناسب بوده و در دیدار بین عراقچی و اشمیت نیز نارضایتی کشورمان از این اقدام آمریکایی اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در باره احتمال دیدار بین اشتون و ظریف در صورت شکست مذاکرات بین هلگا اشمیت و سید عباس عراقچی گفت که هنوز اظهار نظر درباره این مسأله زود است و باید منتظر نتایج دیدار عراقچی و اشمیت ماند .

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...