نسخه چاپی

خلق یك جریان قدرتمند برپایه دین

عکس خبري -خلق يک جريان قدرتمند برپايه دين

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه جهان شاهد رویدادهای استثنایی است، گفت: ایران اسلامی زمینه خلق یك جریان قدرتمند برپایه دین و ایمان را فراهم كرده است.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی لحظاتی پیش در مراسم گرامیداشت آئین بزرگداشت قیام 18 دی و سی و پنجمین سالگرد شهادت شهدای پشتاز ری با اشاره به اینکه امروز منطقه و جهان شاهد رویدادهای استثنایی و تحولات گسترده و عمیق است، گفت: امروز جهان به ویژه جنوب غرب آسیا، شاخ آفریقا، حوزه خلیج فارس و ... شاهد رویدادها و تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گسترده است.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات منطقه دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، عنوان کرد: بدون تردید و بر اساس این تحولات از نظر تمام صاحب‌نظران و تحلیل‌گران سیاسی ریشه در تحولات ایران اسلامی دارد.
* ایران اسلامی منطقه را با تحول بزرگ روبه‌رو کرد
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه خون شهدای عالیقدر منطقه را با تحول بزرگ روبه‌رو کرده است.
ابوترابی تاکید کرد: شهدای عالیقدر 18 دی 57 شهر ری و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی در پی رهبری و زعامت امام و نایب برحقش منطقه را با تحول بزرگی روبرو کرده‌اند.
ابوترابی اضافه کرد: ایران که روزی نقطه حساس و کلیدی برای منافع آمریکا به عنوان پایه اقتدار و پیشرفت این کشور نقش ایفا می‌کرد، امروز به نقطه تحول در راستای بازگشت به هویت دین مبدل شده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تحول گسترده مسیر دنیای اسلام را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: ایران اسلامی زمینه خلق یک جریان قدرتمند برپایه دین و ایمان را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه روزی تمام کشورهای قدرتمند دنیا جنگ گسترده و تمام عیاری را با مدیریت نظام سلطه علیه ایران تحمیل کرده‌اند، عنوان کرد: در حالی که یک اجتماع گسترده از ابرقدرت‌ها به جنگ ایران امده بودند، حتی یک تحلیل‌گر نظامی نبود که در شکست قطعی ایران تردید داشته باشد، اما با مجاهدت و رشادت ایران اسلامی وظیفه این جنگ طور دیگری رقم خورد.
ابوترابی ادامه داد: آنها مطمئن بودند که انقلاب نوپا که چند ماه از تحولات آن بیشتر نگذشته و ساختار آن و دستگاه‌های دفاعی و امنیت آن شکل نگرفته است و هنوز مدیریت آن سامان نیافته و نیروهای وابسته به استکبار در آن کشور وجود دارند، با شکست روبرو می شود، اما دیدیم که با بهره‌گیری از دین مبین اسلام هدایت‌های رهبری صالح و پشتیبانی مردمی غیور و اسلامی ایران بود که برگ بنده را از آن خود کرد.
وی با اشاره به حجم بالای تهاجم دشمنان اسلام علیه ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بیان داشت: دشمنان انقلاب با هجمه سنگین 1300 کیلومتر از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور به دنبال از پای درآوردن نظام بودند، اما سراسر ایران اسلامی با اتحاد، همدلی و یکپارچگی در برابر آنها ایستادند.
وی ادامه داد: منطقه‌ها و استان‌های مختلف ایران اسلامی در دفاع مقدس همانند ری، که با تقدیم جان 2730 شهید والامقام و 6 هزار جانباز و 500 آزاده از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد، آنها نیز پاسداری غیورمردانه‌ای از کیان کشور هستند.
ابوترابی خاطرنشان کرد: ملت ایران با حراست و پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب خواب دشمنان را واژگون تعبیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه جوانان گرانقدر ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تهدید بزرگ دشمنان را به فرصتی برای حرکت انقلاب مبدل کردند، تصریح کرد: اسلام و آموزه‌های دینی عوامل خلق‌کننده قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود و این اصول ارزش‌ها راه را برای حضور نیروهای انقلاب در عرصه‌های مختلف نظام فراهم کرد.
این گزارش حاکی است، آئین گرامی‌داشت قیام 18 دی مردم غیور، ولایی و متدین شهرستان ری و گرامیداشت سی و پنجمین سالروز شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی رد این واقعه با حضور پرشور مسئولان کشوری و لشکری در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...